A pártok reklámkampánya miatt a legtöbb kereskedelmi vállalat elhalasztotta óriásplakát-kampányát - vélekedett Kis-Szölgyeni Ferenc, a magyarországi óriásplakátok 42 százalékát értékesítő Multireklám Zrt. kereskedelmi igazgatója. Továbbá elmondta, hogy a pártok vagy profi közterületi kampánnyal foglalkozó céget bíztak meg, vagy a médiatulajdonoson keresztül bérelték a felületeket. A kereskedelmi cégek esetében szokásos 3 héttel szemben pedig általában már 3 hónappal a kampány kezdete előtt lefoglalták a felületeket.

A reklámok a vicces kedvűeket is megihlették
Vessey Péter szerint az óriásplakátok kihasználtsága és a reklámköltés is mintegy 15-20 százalékkal magasabb a politikai versengés miatt. Adataik szerint a mintegy 50 ezer általuk kezelt plakáthely közül márciusban több mint 13 ezer felületet a pártok hirdetései foglalnak el, azaz minden negyedik óriásplakáton politikai reklám volt. Az előző, 2002-es kampány idején összesen kétezer óriásplakátot foglaltak el, a költés pedig háromszorosára nőtt a négy évvel korábbihoz képest.