Akár a politikai kapcsolatokat is megterhelheti az a vita, amely a repülőgépgyártók több milliárdos szubvenciói miatt az USA és az EU között robbant ki, véli Thomas Pickering, a Boeing alelnöke. A felek kölcsönösen évek óta azzal vádolják egymást, hogy bújtatott állami támogatással fejlesztenek ki új típusokat.
[ajanlo=147][igazitas=left/]Az egykori amerikai diplomata a tárgyalásos rendezés híve. A Boeing kész lenne lemondani minden állami támogatásról abban az esetben, ha az Airbus is ezt teszi. Ha viszont az A350-es típus fejlesztése további támogatásban részesül, a tárgyalásoknak nem lenne semmi értelme - tette hozzá. Pickering szerint a Boeing nyertesen kerülne ki az ügyből, ha az a WTO elé kerül.
Az Airbus az elmúlt héten további támogatásokat kért Nagy-Britanniában és Franciaországban az A350-es modell fejlesztéséhez, és ezzel olajat öntött a tűzre a kereskedelmi vitában. Ellenlépésként az amerikai képviselőház hadiipari bizottsága olyan törvénytervezetet fogadott el, amely gyakorlatilag kizárta az Airbus részvételét a légi utántöltő tartálygépek szállítására kiírandó pályázatból.
A téma minden bizonnyal felkerül Gerhard Schröder német kancellár és George Bush amerikai elnök június végi találkozójának napirendi pontjai közé is.
(MTI)
Politikai üggyé dagadhat az Airbus-Boeing viszály
Akár a politikai kapcsolatokat is megterhelheti az a vita, amely a repülőgépgyártók több milliárdos szubvenciói miatt az USA és az EU között robbant ki, véli Thomas Pickering, a Boeing alelnöke. A felek kölcsönösen évek óta azzal vádolják egymást, hogy bújtatott állami támogatással fejlesztenek ki új típusokat.