2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ha a fogyasztó hozzájárul és kéri a közvetlen ajánlatot, az nem minősül közzétett reklámnak, tehát alkalmazható a hirdetési technika a dohánygyártók számára is. Egy tegnapi bírósági ítélet kiemelte a reklámtörvény hibáit, írja a Napi Gazdaság.

Nem minősül közzétett reklámnak a dohánygyártó fogyasztónak tett közvetlen ajánlata, ha azzal a fogyasztó is egyetért - erről döntött tegnap a Legfelsőbb Bíróság. A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság számos esetben vizsgálta a dohánygyártók direkt marketing (dm) eszközeit és többször büntette emiatt a cégeket. A mostani per a BAT Hungary Kft. egyik ügye miatt indult fogyasztóvédelmi eljárás végkifejlete.

A főfelügyelőség első és másodfokon is elmarasztalta a céget a reklámtevékenysége miatt. Az ügyet a gyártó peres útra terelte és másodfokon nyert. A cég a döntést precedensértékűnek ítéli, ugyanis a bíróság álláspontja lezárja a reklámtörvény hiányosságai miatt kialakult, meglehetősen ellentmondásos ítélkezési gyakorlatot. Jakab János Miklós, a BAT Hungary jogi vezetője szerint pedig az sem kizárt, hogy a határozat felgyorsítja az új reklámtörvény alkotásának folyamatát. Mint mondta, egy nagyon hosszú értelmezési folyamatra és számtalan vitatott kérdésre adott választ a Legfelsőbb Bíróság.

A vállalkozások dm-eszközeit eddig is sokan támadták, és nem csak a dohányipari kampányokkal volt probléma. Ám a reklámtörvény képtelen volt egyértelműen szabályozni a piacot. Nem véletlen, hogy a 2001-es szabályozóval az elmúlt hét év alatt több cégnek is meggyűlt a baja és a törvény mielőbbi felülvizsgálatát vagy újrafogalmazását kérte.

A "tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat"-ról szóló új uniós irányelv kötelező megjelenítése a hazai jogrendszerben a felügyeletet ellátó gazdasági tárcát arra ösztönözte, hogy megkezdje a reklámtörvény felülvizsgálatát. A munka elkezdődött, s ha már úgyis újraértelmezik a szabályozót, akkor a szakemberek szerint a dm-re vonatkozó részeket is rendbe lehetne tenni.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!