A világ egyik legnagyobb piackutató cégének, az ACNielsen-nek a megszerzése óta jelentős változások zajlottak a VNU-nál, amely most telefonkönyv üzletágától kíván megszabadulni. A divízió értékét az elemzők 2 milliárd euróra becsülik.
Hasonlóan a sajtóérdekeltségeinek eladásához, a telefonkönyv üzletág értékesítése során is a vállalat mérlegének egyensúlyba hozása a cél, a befolyó bevételekből reményeik szerint tudják csökkenteni a VNU adósságát. A 2001-ben még 4,2 milliárd euróra rúgó hitelállomány, mára 3 milliárd euró alá csökkent.
Emellett a vállalat illetékesei szerint a hatékonyság irányába is hat az alaptevékenységre való fokozott koncentráció, és az ahhoz szorosan nem kapcsolódó üzletágak értékesítése.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Nagyhalak a sajtópiacon: meddig tart a koncentráció?
Januárban pályáztat a VNU
Profiltisztítás a VNU-nál
Az egykoron közép-európai sajtóérdekeltségéről is ismert VNU újabb egységétől kíván megszabadulni. A vállalat a tevékenységének további koncentrációját, és adósságainak csökkentését szeretné elérni.