3p

A vállalatok online kommunikációban egyre komolyabb problémát jelent, hogy a spamek miatt az emberek elutasítóak a cégekről érkező hírekkel szemben is. Ennek kiküszöbölésére jelenthet megoldást az RSS használata.

"Eljön az idő, amikor egy pr menedzser névjegykártyáján és az e-mail aláírási file-ban ugyan olyan természetes lesz az RSS cím, mint ma az e-mail vagy website cím illetve a telefonszám" - Philip M. Gomes, G2B Group

Mi az RSS?

A TechWeb lexikon szerint az RSS a Rich Site Summary vagy RDF Site Summary, de gyakran Really Simple Syndication rövidítése. Magyarul, ez egy XML szabványú szolgáltatás, mely a website-on megjelent aktuális hírek vagy cikkek továbbítására szolgál (cím, szerző, kategória, rövid tartalom és link). Az információkat automatikusan továbbítani lehet egy másik website-ra vagy az erre a célra a felhasználó gépén telepített (kis) programba. Léteznek ingyenes és fizetős RSS olvasók változatai, továbbá böngésző alapúak vagy Outlook plug-inok. (íme egy példa) Az RSS értesítőket logóval vagy "RSS" linkkel szokták jelölni azok a website-ok, melyek ilyen szolgáltatást kínálnak.

Az RSS használatának előnyei

Azok a vállalatok, melyek kommunikációs részlegei nagy aktivitással rendelkeznek, érdemes megfontolniuk az RSS használatát a vállalati sajtószobában vagy az erre a célra létrehozott vállalati blog-ban. Az RSS előnye a hírlevelekkel szemben az, hogy nem igényel feliratkozást, illetve a felhasználónak semmilyen más személyes adatot nem kell megadnia. Ez a tény nagyon fontos a mai kéretlen és erőszakos reklám világában. Sok újságíró azért nem iratkozik fel a vállalati hírlevelekre vagy a sajtóközlemény értesítőkre, mert elege van a napi SPAM áradatból. Az RSS ezzel szemben egy maximálisan biztonságos és irányítható megoldást jelent a média számára. Ráadásul folyamatos és automatizált frissítést tesz lehetővé ? a felhasználó saját munkaasztalán (desktop-on) olvashatja az aktuális híreket, új cikkeket, közleményeket stb. RSS olvasó programja segítéségével.

Bár a közlemények nem csak Magyarországon, de a világban is leginkább fax, levél és az e-mail segítségével kerülnek ki a médiához, egyre több nagyvállalat az RSS kommunikációs technikát használja a médiakapcsolatokban. Egy az RSS értesítőre való "feliratkozási ösztönző" pl. akár így is nézhetne ki:

Üdvözlöm! (NÉV) vagyok a (CÉGNÉV) kommunikációs menedzsere.
Mostantól a vállalatunk kommunikációja az e-mailnél biztonságosabb és egyszerűbb RSS technológiával is készül. Ön most kiválaszthatja a munkájához legközelebbi témát és egyszerű "jobb egér gombnyomással" feliratkozhat az RSS értesítőnkre. Így a legújabb fejleményeket azonnal megkapja a saját olvasójában. Az alábbi értesítők közt választhat. Előre köszönjük!

  • Összes vállalati hír

  • X iparágunk hírei

  • Y iparágunk hírei

  • Befektetői információk

  • Szakmai cikkek, tanulmányok

  • Személyi változások

  • Stb.

Hasznos linkek:
Mi az RSS? - RSS olvasók - Használati utasítás - Személyjogi közlemény



LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!