2p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Évente mintegy 14 milliárd forintba kerül a MÁV Rt.-nek a többnyire veszteséges járműjavítók fenntartása. A társaság arra ösztönzi a járműjavítókat, hogy racionalizálják kapacitásukat, termelési folyamataikat, újítsák meg szervezetüket, és vizsgálják felül szerződéseiket.

A járműjavítás veszteségeinek felszámolásáról döntött a MÁV Rt. igazgatósága szerdán. A MÁV Rt. járműparkja az elmúlt húsz évben fokozatosan csökkent, és ez jelentősen mérsékelte a járműjavítók szolgáltatása iránti igényt. A többségében veszteséges, piaci megrendeléseket csak korlátozottan teljesítő járműjavítók fenntartása évente mintegy 14 milliárd forintba kerül. A MÁV Rt. ezért arra ösztönzi a járműjavítókat, hogy racionalizálják kapacitásukat, termelési folyamataikat, újítsák meg szervezetüket, és vizsgálják felül szerződéseiket.

A társaság előzetesen felmérte a teherkocsi-javítási és -vizsgáztatási kapacitásszükségletét 2010-ig. Az elkészült kapacitásmérleg szerint a tehergépkocsikkal foglalkozó járműjavító ipar kapacitása 2007-ig megfelelő, a későbbiekben várhatóan kínálati piac alakul ki.
Tehergépkocsik javításával a többségi MÁV Rt. tulajdonban álló miskolci MÁV Tiszavas Kft., a MÁV Debreceni Járműjavító Kft. és a székesfehérvári MÁV Vagon Kft. foglalkozik fő tevékenységben.

A MÁV Rt. a legválságosabb helyzetben lévő Debreceni Járműjavító Kft. esetében reorganizációt valósít meg, melynek révén a dolgozóknak mintegy fele megmaradhat a munkahelyén, és a válságmenedzselés eredményeként az év eleje óta 1,3 milliárd forint értékű megrendeléshez jutott.

A Debreceni Járműjavító Kft. reorganizációs programjának célja egy hatékony struktúrájú, versenyképes társaság létrehozása a privatizáció előkészítése érdekében. A kft. vezetése 10 százalékos normafejlesztést hajt végre, melynek eredményeként a tervezett vasúti teherkocsik átalakításának több mint felét, a felújításoknak mintegy háromnegyedét végezhetik el egy év alatt. A felújítási munkák kétharmadának elnyerése esetén a cég legalább két éven át évi 2,5-3 milliárd forint többletárbevétellel számolhat, amely megteremti a privatizáció lehetőségét.(MTI)

Kapcsolódó anyagok
Privatizálná a MÁV járműjavító cégeit
9,2 milliárd forintos költségcsökkentés a MÁV-nál
A tervezettnél kedvezőbb a Máv vesztesége

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!