2p

Európa-szerte a vasútfejlesztése van napirenden,ezzel párhuzamosan azonban a dolgozói létszámok általános csökkentése figyelhető meg.

Több európai társaság is az elmúlt időszakban határozott a működés gazdaságosabbá tételéről. Van olyan vállalat, mint a Deutsche Bahn, amely hosszútávú programot hajt végre, ennek keretében az elmúlt évtizedben 160 ezer fővel csökkentették a foglalkoztatottak számát.

Az elmúlt időszakban vágott racionalizációs programba a francia SNCF, amely a múlt évben mintegy kétezer alkalmazottnak mondott fel, s 2002. szeptemberétől számítva a vasút az idei év végére 7850 emberrel karcsúsodna. A napokban döntöttek Belgiumban is hasonló lépésről, háromezerrel csökkenti alkalmazottainak számát az állami vasúttársaság. Az SNCB 2005 végéig hajtja végre a létszámcsökkentést. A most bejelentett lépés szerint jövő év végéig 41 ezerről 38 ezerre csökken az alkalmazottak száma.

Az európai folyamatoknak megfelelően zajlik a Máv korszerűsítése is. Mivel a kormány elvárja a MÁV-tól, hogy működését, gazdálkodását jelentősen javítsa, ezért tavaly novemberben 11 ezer fős elbocsátásról szóló döntés született. Ezzel párhuzamosan a vasúttársaság a munkaerő-állomány javítására törekszik és magasan képzett fiatal munkaerőt kívánnak alkalmazni.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Jelentősen kell javítani a Máv gazdálkodását
Tőzsdére mehet a német vasút
Karcsúsítanak a vasutak szerte Európában
Feldarabolják a szlovák vasutat

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!