A budapesti „gázreklám” 1913-ban, az Országos Iparművészeti Társulat útján kiírt plakát- és képeslap-pályázattal indult útjára. A reklámozás első jelentős változása az első világháborúhoz köthető, ugyanis a gázfogyasztók számának hirtelen megugrása és a gázszén-beszerzés akadozás miatt a takarékos gázhasználat propagálása lett a fő feladat. Budapest Székesfőváros Gázműveinek reklámtevékenysége 1925-től vett ismét lendületet.
A nagy gazdasági válság idején ismét a takarékos gázfelhasználás népszerűsítése került előtérbe.
Ennek jegyében rendeztek olyan főzőversenyeket, amelyeken nemcsak a gázfelhasználás módja, hanem mennyisége is számított: a versenyzők teljesítményét a gáztűzhelyekre szerelt gázórákkal mérték. A válság elmúltával, a 30-as évek derekán ismét a fogyasztás növelése lett a legfontosabb cél.
Érdekessége a régi idők reklámjainak, mely itt is jól látszik, hogy menyire direkten fogalmazzák meg üzeneteiket. Az azonban most is, akkor is jellemző volt, hogy a terméket egy olyan közegbe helyezték a reklámkészítők, melyek vonzóak mindenki számára, és az érzelmekre hatnak. Még egy ilyen nehéz terméket, mint a gáz is könnyeden kommunikáltak az alapvető örömforrások elengedhetetlen részeként.