2p

„Az 1930-as évek gázreklámja” címmel új tárlattal bővítette a gázreklám hőskoráról szóló kiállítását Fővárosi Gázművek Zrt. Gázmúzeumának gyűjteménye. A plakátok megmutatják a régi idők reklámjainak bájos naivságát, valamint azt, hogy milyen üzenetekre volt szükség az 1929-es válság idején, és azután.

A budapesti „gázreklám” 1913-ban, az Országos Iparművészeti Társulat útján kiírt plakát- és képeslap-pályázattal indult útjára. A reklámozás első jelentős változása az első világháborúhoz köthető, ugyanis a gázfogyasztók számának hirtelen megugrása és a gázszén-beszerzés akadozás miatt a takarékos gázhasználat propagálása lett a fő feladat. Budapest Székesfőváros Gázműveinek reklámtevékenysége 1925-től vett ismét lendületet.

A nagy gazdasági válság idején ismét a takarékos gázfelhasználás népszerűsítése került előtérbe.

Ennek jegyében rendeztek olyan főzőversenyeket, amelyeken nemcsak a gázfelhasználás módja, hanem mennyisége is számított: a versenyzők teljesítményét a gáztűzhelyekre szerelt gázórákkal mérték. A válság elmúltával, a 30-as évek derekán ismét a fogyasztás növelése lett a legfontosabb cél.

Érdekessége a régi idők reklámjainak, mely itt is jól látszik, hogy menyire direkten fogalmazzák meg üzeneteiket. Az azonban most is, akkor is jellemző volt, hogy a terméket egy olyan közegbe helyezték a reklámkészítők, melyek vonzóak mindenki számára, és az érzelmekre hatnak. Még egy ilyen nehéz terméket, mint a gáz is könnyeden kommunikáltak az alapvető örömforrások elengedhetetlen részeként.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!