
"A MÁV Cargo számára elengedhetetlen, hogy hosszabb távon regionális szereplővé váljon", szögezte le Kozák Tamás vezérigazgató. Ennek eléréséhez az említett stratégiai együttműködésekre, valamint a csoporthoz tartozó Transped, Kombiterminál és BLIK leányokra támaszkodhat a vállalat. Többek között a régiós szinergiák motiválták korábban a MÁV Rt.-t, hogy pályázzon a szlovák teherszállító vállalat privatizációs pályázatán.
Lehetőségek az unión belül
A Cargo éves forgalmának háromnegyede nemzetközi piacokon bonyolódik, és bevételének negyede az exportból származik. Ezért rossz hírnek számít, hogy az Unió 2007-től szóló hatesztendős költségvetése a tervezett húszmilliárd eurónak csak a harmadát adja a transzeurópai hálózatokhoz tartozó infrastrukturális projektekre. A jó hír, hogy a kiemelt projektek közé tartozik a Budapest-Lyon illetve a Pozsony-Párizs vonal, melyből a második is részben érinti országunkat - írta a Világgazdaság.