2p

A MÁV önállósult áruszállító üzletága - regionális szerepe erősítésének jegyében - a lehetséges együttműködésekről tárgyalt a lengyel, az ukrán és a román áruszállító cégekkel, emellett pályázik a szlovák vasúti teherszállító vállalatra (ZSSK Cargo). A magyar cég bevételeinek jelentős része külföldről jön, ezért az uniós lehetőségek igen fontosak a vállalat számára – írta a Világgazdaság.

"A MÁV Cargo számára elengedhetetlen, hogy hosszabb távon regionális szereplővé váljon", szögezte le Kozák Tamás vezérigazgató. Ennek eléréséhez az említett stratégiai együttműködésekre, valamint a csoporthoz tartozó Transped, Kombiterminál és BLIK leányokra támaszkodhat a vállalat. Többek között a régiós szinergiák motiválták korábban a MÁV Rt.-t, hogy pályázzon a szlovák teherszállító vállalat privatizációs pályázatán.

Lehetőségek az unión belül

A Cargo éves forgalmának háromnegyede nemzetközi piacokon bonyolódik, és bevételének negyede az exportból származik. Ezért rossz hírnek számít, hogy az Unió 2007-től szóló hatesztendős költségvetése a tervezett húszmilliárd eurónak csak a harmadát adja a transzeurópai hálózatokhoz tartozó infrastrukturális projektekre. A jó hír, hogy a kiemelt projektek közé tartozik a Budapest-Lyon illetve a Pozsony-Párizs vonal, melyből a második is részben érinti országunkat - írta a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!