3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyarországon már piacvezető Bonafarm csoport középtávú célja, hogy régiós szinten is meghatározó szerepet töltsön be az élelmiszergazdaságban - jelentette be Csányi Attila, a Bonafarm Zrt. elnök-vezérigazgatója sajtóbeszélgetésen hétfőn.

A Csányi Sándor élelmiszergazdasági érdekeltségeiből álló Bonafarm cégcsoport koordináló vállalatának vezetője kiemelte: a mezőgazdasági-élelmiszeripari vertikális integráció, a tapasztalt szakemberek, és a minőségi élelmiszerek révén egy olyan régiós vállalatot terveznek megalakítani, amely hozzájárulhat ahhoz, hogy Magyarország újra a régió élelmiszergazdasági centrumává válhasson.

Csányi Attila hangoztatta, hogy a hosszú távú célok között az is szerepel, hogy a cégcsoport olyan értéket képviseljen, amely révén akár a tőzsdére is be lehetne vezetni, annak ellenére, hogy a jövőben mindenképpen saját kézben szeretnék tartani a vállalatot. Hozzátette: a csoport több mint 40 országba exportálja termékeit, árbevétele tavaly elérte az 550 millió eurót, és várhatóan idén sem marad el ettől az összegtől.

A társaság jelenleg nyolc tagvállalatból áll, amelyből három - a Sole-Mizo Zrt, a Pick Szeged Zrt, valamint a Csányi Pincészet Zrt. - feldolgozó vállalat, négy termelő - Bólyi Mezőgazdasági Termelő és Kereskedelmi Zrt., a Dalmandi Mezőgazdasági Zrt., a Fiorács Kft. és a Tendre Kft. -, míg a Bonafarm Zrt. a csoportszintű stratégia kidolgozásáért, valamint a koordinációért felel.

A csoport elnök-vezérigazgatója aláhúzta: a cég célja, hogy hosszú távon magyar kézben tartson meghatározó magyar márkákat és megismertesse azokat a nemzetközi piacon is. Hangsúlyozta: a cégcsoport egyes tagvállalatai továbbra is önállóan működnek, így a stratégia, valamint a profitcélok megvalósítása önálló hatáskörben történik.

A Bonafarm Zrt. elsősorban a tulajdonosi integrációt koordinálja, valamint egy helyre csoportosít olyan funkcionális területeket, mint a humán erőforrások, a beszerzés, a marketing, a logisztika, vagy az IT.

Csányi Attila rámutatott: a cégcsoport stratégiája alapján terveznek tejipari akvizíciókat is a régió azon déli országaiban, ahol tartósan tejhiányos helyzet tapasztalható. Emellett zöldmezős beruházások is szóba jöhetnek a régióban, azonban erről még csak egyeztet a csoport vezetése, így még semmilyen konkrét döntés nincs ezen a területen. A Herz felvásárlásával kapcsolatban elmondta: a csoport jelenleg várja, hogy a Gazdasági Versenyhivatal jóváhagyja az akvizíciót.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!