Szeptember végén kerül megrendezésre az "Amerika kedvenc reklámfigurája" választás, amelyen olyan, Magyarországon is jól ismert alakok is részt vesznek, mint Mr. Proper, Miss Chiquita, az Esso benzinkútlánc Tony tigrise vagy a Michelin Man.
Az akció mögött álló nem titkolt cél, a reklámok társadalmi elfogadtatásának minél magasabb szintje.
![]() |
A küszöbön álló elnökválasztás kapcsán merült fel az ötlet, hogy a reklámfigurák is versengjenek - mondta el az esemény szóvivője George Shea. Ennek keretében 26 közismert szereplő mutatkozik be a következő időszakban az amerikai metropolisban. A figurák kampányolnak majd, és népszerű pózokat elevenítenek fel, a kampány nyitó napjának fotózása például Beatles Abbey Road albumának borítóját idézte.
Ken Kaess az egyik ötletgazda, aki az Omnicom csoporthoz tartozó DDB Worldwide ügynökség elnök-vezérigazgatója és az Advertising Week in New York City (AWINYC) elnöke hangsúlyozta, hogy az időbeni egybeesés ellenére a kampány teljesen politikamentes. A céljuk felhívni az emberek figyelmét a reklámoknak az életminőségre gyakorolt hatására, és szeretnének rávilágítani a hirdetések hasznos tulajdonságaira.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok Reklám a márkáknak Új eszközök, új módszerek - merre tart a reklámipar A divat mondja meg, hogy ki vagy és mit eszel