2p

Közelebb kívánja hozni a márkát fogyasztóihoz a világ legnagyobb üdítőital-gyártója legújabb kampányában. A reklámhadjárattal a vállalat a szénsavas üdítők piacának kíván hadat üzenni.

A frappánsan "Az élet kólás oldala" (The Coke Side of Life) szlogennel induló kampánnyal a kulcspiacnak számító szénsavas szegmensben szeretné növelni bevételeit a vállalat.

"A reklámok központi üzenete: miért szeretik a fogyasztók egyszerre a terméket és a márkát is" - fogalmazott a vállalat marketingigazgatója. A reklámokat az Egyesült Államokban már a hét végén elkezdik vetíteni a nagy sikerrel futó "American Idol" és az NCAA bajnokság döntőjének adásai közben, amit óriásplakátok, nyomtatott hirdetések és online videók követnek majd.

A kampányra nemcsak a tengerentúlon kerül sor, a következő hónapokban Coca-Cola hadjárat indul világszerte. A szénsavas üdítők piacán 1985 óta először tavaly csökkentek a vállalat értékesítési adatai mintegy 0,2 százalékkal, ám az energiaitalok nélkül vizsgált mutatók ennél aggasztóbbak, 0,7 százalékos visszaesésről tanúskodnak.

A kampány ötlete decemberben körvonalazódott, akkor a cél a cég megfogalmazása szerint az volt, hogy a Coca-Cola közelebb kerüljön fogyasztóihoz. Ennek érdekében számos kutatást végzett a vállalat, hogy képet kapjon az italfogyasztási szokásokról: mit, mikor, hol és miért isznak az emberek. "A cél, hogy ne csak az italt, hanem a márkát is értékesítsük" - mondta egy vállalati marketing vezető.

A Coca-Cola világszerte évente mintegy 2 milliárd dollárt fordít marketing tevékenységre, melynek legnagyobb részét Észak-Amerikában költik el. A most indult kampányt a Wieden+Kennedy készítette, amely korábban a Nike-val és a Starbucks-szal is együtt dolgozott.

Nem meglepő a vállalat agresszív reklámhadjárata, melyet az idei 120 éves évforduló mellett a részvények utóbbi időben történt drasztikus zuhanása is indokol. A korábbi esztendőkben piaci elemzők el sem tudták képzelni, hogy a nagy rivális Pepsi nyerésre állhat a két cégóriás harcában, de az elmúlt néhány évben a vállalat sokat javított pozícióján. Míg a Coca forgalmának négyötödét még mindig a szénsavas üdítők adják, addig a Pepsinél 80 százalék körül hoznak az egyéb ital- és élelmiszermárkák.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!