Új reklámtrendeket hoz az idei esztendő. A tudatos vásárlás világszerte mind jellemzőbbé válik: a vevők egyre jobban kíváncsiak a márkák hátterére, a gyártók társadalmi felelősségvállalására. Ez a leghamarabb az élelmiszerek esetében lesz nyilvánvaló; az RSCG Worldwide stratégiai igazgatójának jóslata szerint az éttermek világát hamarosan nem a sztárséfek, hanem a sztárfarmok határozzák meg.
Az internet jelentőségét természetesen nem lehet eltúlozni: a legdinamikusabban fejlődő hirdetési médium súlyát jelzi, hogy az immár több mint kétmillió "lakost" számláló Second Life-ban már a "hús-vér" ügynökségek hasonmásai is megjelentek: a Publicis Group két egysége, a Bartle Bogle Hegarty és a Leo Burnett már megnyitotta virtuális irodáját.
A szakemberek szerint a jövőben egyre több cég vonja be ügyfeleit illetve vásárlóit a kreatív munkába. A vállalatok egy része érthetően vonakodik bevonni az ügyfeleket, de például a Chevrolet vagy a Dove reklámjainak egy részét már a kliensek készítik.
A technikai lehetőségek az interaktív reklámokban használhatók ki a legjobban. Magyar szakemberek szerint sincs messze például az idő, amikor a mobiltelefonunk a citylighttal kommunikál bluetooth-on keresztül, és ha úgy "érzékelik", hogy a plakát felkeltette az érdeklődésünket, akkor a további részletekről is tájékoztatást küldenek számunkra.
A látványon alapuló interaktivitás jó példája a McDonalds padlóreklámja az orlandói Amway Arenában, amelyen az áthaladók lépései nyomán apró Big Macek röppennek szerteszét. Az amerikai példák között persze kevésbé sikeres is akadt: a San Franciscó-i buszmegállókban elhelyezett Got Milk? hirdetőtáblákat például, amelyek csokoládés sütemények illatát árasztották, a városvezetés a panaszok miatt eltávolíttatta, számol be a Világgazdaság.