2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Minden korábbinál nagyobb, 3,9 milliárd forintos bevételt könyvelt el májusban a Magyar RTL Televízió Rt. - hangzott el a társaság vezetőinek sajtótájékoztatóján.

"A magasabb bevételek nem feltétlenül jelentenek magasabb profitot" - jelentette ki az eseményen Dirk Gerkens vezérigazgató, utalva arra, az utóbbi időben "néhány új beruházást tett" a cég. A cég vezetői az idén az év elején 26,6 milliárd forintos reklámbevételről számoltak be 2003-ra vonatkozóan, ami az egy évvel korábbihoz képest hét és fél százalékos növekedés.

Steve Varcoe kereskedelmi igazgató a sajtótájékoztatón közölte: reklámszpotok értékesítéséből 13,3 milliárdos bevétele származott a társaságnak az év első öt hónapjában, ami 24 százalékkal magasabb az előző év azonos időszakának adatánál.
Megemlítette: az összegben egyebek mellett a nemzetközi gyakorlat szerint 15 százalékos ügynökségi jutalék is szerepel. Megjegyezte, nemrégiben 21 százalékkal emelte hirdetési árait a kereskedelmi televíziós csatorna, ám az elmúlt években ez volt az első jelentősebb ilyen lépésük.

Az RTL Klub által január elsején bevezetett mozgó csatornaáras értékesítési rendszerről az igazgató elmondta hogy - noha az ügyben a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálatot folytat - "az RTL Klub nem kapott hivatalos tiltakozást egyetlen ügyfelétől vagy ügynökségtől sem" az új, szerintük megbízható és kiszámítható szisztémával kapcsolatban. Szavai szerint a hirdetők szinte minden esetben meg tudták vásárolni náluk, amit akartak, a korábban tervezett és a tényleges árak közti, 1,6 százalékos differencia pedig "olyan eltérés, amivel mindenki együtt tud élni".

Steve Varcoe úgy vélekedett: velük szemben versenytársuk, nem minden estben tudta kiszolgálni elegendő reklámidővel ügyfeleit, "aminek egyetlen oka, hogy a TV2 árai túl alacsonyak". Így viszont több hirdető hozza át az RTL Klubhoz költéseit, közvetett módon emelve így azok árait - magyarázta. "Az áremelkedés az RTL Klubnál egyúttal a minőség javítását is jelentette" - fogalmazott a kereskedelmi igazgató, példaként említve, hogy a médium 30-35 százalékkal kevesebb hirdetési időt ad el, mint versenytársa, ilyen módon nagyobb lehet a hirdetésekre forduló nézői figyelem. (MTI)

Kapcsolódó anyagok
Az RTL-ben erősíti a pozícióját a Matáv
Hosszabbítást kér az RTL
Mindkét vezető kereskedelmi adó növeli bevételét

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!