Az egyéb folyékony ömlesztett áru (vegyianyagok és olajak és zsírok) tekintetében növekedés volt az 1980-as évek elejétől. 1999-től kezdődően kiugró évekről beszélhetünk, ahol a 2003. év megkoronázza ezt a sorozatot 25.7 millió tonna (+4.4%) rekordszámmal. Az export enyhén csökkent (-0.5%), míg az import jelentősen nőtt (+7%). Itt nemcsak a magas euro játszik szerepet, hanem pálmaolaj növekvő importja is. Ez kiváltja a repcéből készült olajat, melyet Kelet Európában nagyon kultiválnak, és melyet egyre inkább biodízelben dolgoznak fel.
Általános rakomány
2002-ben nőtt a konténer rakomány kezelése, 66 millió tonnáról 71 millió tonnára. A növekedés főleg a bejövő kereskedelemben tapasztalható (12% szemben a 3% kimenővel) és ez nagyobb volt az első hat hónapban, mint a másodikban. TEU-ban kifejezve (20-lábas egység), 8% volt a növekedés, 7 millió TEU-ra (+500,000 TEU). Rotterdam az első nem-ázsiai kikötő, amely átlépte ezt a határt. Először történt meg az is, hogy egymillió TEU lett szállítva Rotterdam és egy ország között (Anglia) egy év során. További rohamosan növekvő országok és régiók Irország (be/ki), Közép - és Dél - Amerika (be) és Ázsia. A konténerforgalom Ázsiával nagyjából 20%-kal, Kínával 30%-kal emelkedik és a Kínából bejövő 40%-kal. Növekszik a "feeder kapcsolatok" száma és gyakorisága, főleg Angliával és a Baltikummal. Ennek folytatása célul van kitűzve 2004-ben.
A ro / ro forgalom strukturálisan nő, de éppen a 10 millió tonnás vonal alatt maradt néhány évig. A 10.8% növekedés (650,000 tonna) következtében ez megváltozott 2003-ban. A változás betudható a DFDS Tor Line-nak - amely folyamatosan képes nőni a Maasvlakte-i új terminálon - és a Seawheel által működtetett új járatnak Anglia (Humberside) felé.
Egyéb általános rakomány tekintetében gyógyulás történt a gyenge eredményekből 2002-ben: + 12.6% 8.2 millió tonnára. Ez elsődlegesen az exportnak tudható be (+23%, import +7.7%). Legjelentősebb növekedés volt a LASH hajókon szállított áruknál (sok vas, acél, papír), a bejövő gyümölcskereskedelemben (+100,000 tonna) és az "erdei termékeknél" (+50,000 tonna). A fémek (nem-vastartalmú) tekintetében csökkent az eredmény, mint 2002-ben. A következő évben az egyéb általános rakomány kezelése (neo bulk) fellendülést kap az új Gevelco termináltól, egy nagy papír szerződéstől a DFDS Tor Line számára és a Spanyolországból bejövő gyümölcskereskedelemtől.
Rekordforgalom Rotterdamban
Ebben az évben a rotterdami kikötő 328 millió tonna árut kezelt, 2 százalékkal többet, mint 2002-ben. Ez 6 millió tonnával meghaladta a 2000. évi rekordot.