Történetében először produkált 1 milliárd dollár feletti forgalmat az Infosys nevű indiai szotfver-konszern. A siker elsősorban az alacsony bérköltségeknek és az amerikai cégek indiai outsourcingjának köszönhető.
A cég forgalma a 2003-2004-es üzleti évben 754 millió dollárról 1,06 milliárd dollárra, tiszta nyeresége 195 millióról 270 millió dollárra növekedett. Az eladások elsősorban az USA-n kívüli piacokon emelkedtek, az Ausztráliába, Nagy-Britanniába és Japánba irányuló szoftver-export például 25 százalékkal ugrott meg.
Az 1981-ben alapított, India második legnagyobb szoftver-konszernének számító cég a helyi, alacsony bérköltségeknek és a kiváló minőségnek köszönhette sikereit. Az Infosys emellett abból is profitált, hogy számos nagy amerikai konszern Indiába szervezte ki szolgáltatásainak nagy részét.
Bár az indiai cég legnagyobb piacának még mindig az USA számít, annak piaci részaránya 71,7-ről 65,5 százalékra csökkent. Ennek oka, hogy az Infosys nem akart túlzott mértékben függeni egy piactól és ezért fokozottan koncentrált az európai és ázsiai térségre. A vállalat ügyfélkörébe tartozik például az Adidas-Salomon, a DaimlerChrysler és a Porsche, számol be a Der Spiegel.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Nem olcsó munkáról van szó
Az EU Indiája lehet Magyarország
Hazánk a kiszervezési világranglista elején
Rekordforgalom a munkahelyek áthelyezéséből
Történetében először produkált 1 milliárd dollár feletti forgalmat az Infosys nevű indiai szotfver-konszern. A siker elsősorban az alacsony bérköltségeknek és az amerikai cégek indiai outsourcingjának köszönhető.