A tavalyelőtti 71 ezerről az elmúlt évben 100 ezer felettire bővült a csepeli szabadkikötőben kezelt konténerszám, az idén azonban a múlt évi rekord is megdönthető lesz az első négyhavi forgalom alapján. A kamion-utánfutók vízi szállítására egyelőre nincs kiemelkedő érdeklődés, elsősorban azért, mert a különleges hajó és a kikötői infrastruktúra kialakítása drága. A szabadkikötőnek is van egy ro-ro kikötője, amely személy- és lakóautók fogadására alkalmas.
A szabadkikötő a jelenlegi külkereskedelmi forgalom mintegy 10 százalékának a kezelésére alkalmas: fokozatosan alakul át olyan áruforgalmi gyűjtő és elosztó központtá, amely a hagyományos kikötői feladatok mellett növekvő mértékben integrálja a nagy anyag- és szállítási igényű, célszerűen több fuvareszköz igénybevételére épülő feldolgozóipari tevékenységeket. Területén ma mintegy 60 különféle vállalkozás, minőségbiztosító és hatósági szervezet működik, írja a Világgazdaság.
Rekordmértékben nő idén a konténerforgalom
A várakozásokat meghaladó módon növekszik a forgalom a piacvezető magyar konténerterminálon, a csepeli szabadkikötőben, írja a Világgazdaság.