A felmérés során ezerszáz nagyobb céget kerestek meg. Majdnem kétharmaduk rendezett tavaly valamilyen fogadást vagy partit. Több mint egyharmaduk dolgozóiknak szervezett rendezvényt, 28 százalékuk pedig kongresszust vagy konferenciát, illetve kiállítást, bemutatót bonyolított le. A cégek 22 százaléka ügyféltalálkozót, 12 százalékuk pedig tréninget szervezett.
A cégek szervező szakemberei 86 százalékának még nincs konkrét elképzelése az idei rendezvénnyel kapcsolatban, mindössze nyolc százalék jelezte, hogy már pontosan tudja, mit is akar. 2004-ben a megkérdezettek négyötöde tervez nagyobb rendezvényt. A tavalyi évben a 2002-es kiadásokhoz képest egyharmadról majdnem egynegyedre csökkent a kisebb összeggel, 500 ezer forintnál kevesebbel gazdálkodók aránya.
A korábbi 46 százalékról 52 százalékra nőtt viszont a középmezőny, vagyis azoknak a cégeknek az aránya, amelyek rendezvényekre tavaly 500 ezer forint és 5 millió forint közötti összeget fordítottak. Az 5 millió forint felett költők aránya ugyanúgy egyötöde a válaszadóknak, mint 2002-ben volt, írja a Kreatív Online.
Rendezvényszervezés: 86 százaléknak nincsenek tervei
A nagyvállalatok 90 százalékának nincs kizárólagos szerződése rendezvényszervező céggel, derült ki a Promo Direkt Marketing és Piackutató felméréséből.