2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A lengyel légitársaság, a LOT 400 emberét bocsátja el, míg az angol óriás, a British Airways hozzávetőleg 1700 embernyi bértömegtől válik meg. A létszám ugyan kevésbé csökken, mert sokan részmunkaidőben fognak dolgozni.

Négyszáz dolgozójától válik meg a jövő év közepéig a jelenleg 3500 embert foglalkoztató LOT lengyel légitársaság - a vállalatvezetés és a szakszervezetek képviselői között kedden létrejött megállapodás értelmében.

A LOT 93 százaléka állami tulajdonban van, a fennmaradó hányad a dolgozók kezében. A kormány privatizálni akarja a légitársaságot, amely 733 millió zloty (255 millió dollár) veszteséggel zárta a tavalyi évet. Az elmúlt időszakban többször is olyan híresztelések láttak napvilágot, hogy a Lufthansa részesedést venne a LOT-ban, de ezt mindannyiszor cáfolta a német légitársaság. A lengyel légitársaságot 1929-ben alapították, így a világ egyik legrégebbi légi vállalata.

Leépítéseket és bérbefagyasztást jelentett be kedden a súlyos anyagi helyzetben lévő British Airways is. A legnagyobb brit légitársaság közölte: a jövő hónaptól ezer dolgozó önkéntesen távozik a cégtől, további háromezer pedig részmunkaidős foglalkoztatást vállalt. Ez - pénzügyi kihatásait tekintve - 1700 fős létszámleépítésnek felel meg. A cégnél jelenleg nem egészen 40 ezren dolgoznak. A társaság emellett két évre befagyasztja teljes munkaidőben dolgozó utaskísérőinek fizetését.

A BA a márciussal végződött legutóbbi pénzügyi évéről 375 millió font (115 milliárd forint) adó utáni veszteséget jelentett, vagyis tavaly naponta több mint egymillió fontos veszteséggel működött. Ez volt a legnagyobb éves veszteség a British Airwaysnél azóta, hogy a légitársaságot 1987-ben privatizálták.

Willie Walsh vezérigazgató - jelképes gesztusként - júliusban nem vett fel fizetést, és erre ösztönözte az alkalmazottakat is. Az ötlet azonban nem talált lelkes fogadtatásra: a szakszervezetek akkoriban azzal vágtak vissza, hogy Walsh évente több mint 700 ezer font jövedelmet visz haza, vagyis megengedhet magának egy hónapnyi ingyenmunkát, az utaskísérők és a kiszolgáló személyzet tagjai viszont nem.

A BA vezetője nemrégiben azt mondta: a polgári repülést sújtó jelenlegi válság sokszorosan mélyebb annál, amelyet az ágazat a 2001. szeptember 11-ei amerikai terrortámadások után átélt.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!