2p

Wolfgang Clement német gazdasági miniszter felvetette, hogy német autópályák magánkézben is lehetnének.

A közfeladatok és a közkiadások jó részét teljesen másként is szabályozhatnánk. Az építési közberuházásokat, például az útépítést nem kell feltétlenül közpénzekből fenntartani és finanszírozni, nyilatkozta Clement a Berliner Zeitungban szerdán megjelent nyilatkozatában.

A gazdasági miniszter rámutatott, hogy az autópályák építését és üzemeltetését például Franciaországban és Olaszországban magánalapon szervezik, nem minden siker nélkül.

Manfred Stolpe közlekedési miniszter az egész németországi autópálya-hálózat privatizálását kizártnak tartja, magánberuházók bevonása csak egyes területeken képzelhető el. Az autópályák átfogó magánosítását, vagy azt, hogy személygépkocsik után autópálya-használati díjat fizessenek, a német kormánykörök nem tervezik.

A közlekedési minisztérium ugyanakkor megerősítette, hogy bizonyos díjakat emelni kívánnak: például a káros melléktermékek kibocsátásának vizsgálati díját két részletben 25 százalékkal emelnék, és a jogosítványt is kilenc százalékkal drágábban lehetne megszerezni.

Clement egyebek között azért tartja szükségesnek a közfeladatok rendszerének felülvizsgálatát, mert az állam több pénzt szeretne képzésre és kutatásra fordítani. Egy nemrég elfogadott irányelv értelmében Németországban 2010-re a GDP 2,5 százaléka helyett 3 százalékot kívánnak oktatásra és kutatásra kiadni. (MTI hír nyomán)


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!