2012-ben debütált a Facebook hirdetési rendszere, a Facebook Exchange (FBX), melyet sokan a Google adwords szisztémájához hasonlítottak. A közösségi portál azonban azt ígérte, hogy néhány újítás révén a hirdetők számára több lehetőséget is nyitnak. Ezek közé tartozott a valós idejű aukciós platform, mely a megjelenés mellett a retargetálás lehetőségét is biztosítja a Facebookon. A szakértők szerint ez utóbbi igen hatékony eszköz a reklámzajban, hiszen azokat tudják a cégek megszólítani hirdetésekkel, akik korábban már jártak az oldalukon.
A retargetálással foglalkozó AdRoll által most közzétett adatok szerint a vállalati ügyfelek egyre nagyobb arányban használják ezt a lehetőséget a Facebook által kínált display felületeken. Míg tavaly augusztusban még csak a megjelenések 3 százaléka származott a közösségi oldalról, addig decemberben a retargetált hirdetések már közel kétharmada a Facebookon jelent meg.
Más kérdés, hogy a jó eredményekben az is közrejátszhat, hogy a közösségi oldal még korántsem nevezhető felkapott hirdetési csatornának. Az FBX rendszeren keresztül ugyanis Advertising Age és a Citigroup adatai szerint csupán az amerikai cégek nyolcada helyezett el reklámokat. Igaz, a posztokat is tekintve már sokkal magasabb az arány, hiszen promóciós célra a megkérdezettek 60 százaléka próbálta már igénybe venni a Facebookot.
A Facebookos reklámokról és a céges oldalakat like-olók kezeléséről részletesen tájékozódhat a lapunk által szervezett március 26-i konferencián, melynek kiemelt témája lesz a hirdetők helyzete a megújult oldalon.
mfor.hu