Jelenleg azonban a németeknek áll a zászló: a Volkswagennek a nyár folyamán - elsősorban ároffenzívájának köszönhetően - sikerült visszaszerezni a GM-től korábban elvesztett piacvezető pozícióját. Augusztusban a SVW összesen 26.034 autót adott el Kínában, idén pedig összesen 233.206 VW talált gazdára a távol-keleti országban. A VW - sanghaji és changchuni gyárának köszönhetően - év végig összesen 700-800 ezer járművet szeretne értékesíteni, azaz 100 ezerrel többet, mint 2003-ban, amikor 697 ezer autó kelt el.
A kínai piac láttán természetesen más gyártók is étvágyat kaptak, így a Ford, a Mazda és a DaimlerChrysler is jelentős fejlesztéseket jelentett be. A vonzerő nagyságát jelzi, hogy a világ nagy gyártói összesen 13 milliárd dollárt ruháznak be a kínai autóiparba az elkövetkező néhány évben.
A robbanás előszele már érzékelhető: az idei első negyedévben 45 százalékkal nőtt az autóértékesítés, a java azonban még csak most jön...
(Menedzsment Fórum)
Robbanás előtt a kínai autópiac
A világ negyedik legnagyobb autópiacának számító Kínában 2020-ig a gépkocsik száma hétszereződni fog. A GM és a VW már most késhegyre menő harcot folytat a piaci elsőségért.