A DoubleClick, a Beyond Interactive/Grey Worldwide, a Greenfield Online, és a TNS Intersearch közös felmérése szerint a karácsonyi szezonban háromból két amerikai párhuzamosan használja a virtuális és a fizikai boltokat, és az azok által elérhető információkat.
Míg 2002-ben a párhuzamos értékesítés az esetek 56 százalékában volt jellemző, addig az elmúlt karácsonyi vásárlások idején már 65 százalékot mértek a szakemberek - számolt be az eMarketer. Ezzel párhuzamosan az így vásárlók, a 2002-es érték harmadával többet is költöttek. Ennek okaként azt válaszolták, hogy több embert kívánnak meglepni, emellett fontos szempont volt a fellelt kedvezmények, és a gazdaságosabb bevásárlás is.
Azt is kimutatták, hogy a válaszadók 45 százaléka több pénzt adott ki az e-boltokban, mint korábban. Igaz a hagyományos áruházak pénztárainál a válaszadók harmada hagyott több pénzt. Messze nem volt ilyen jelentős a katalógus áruházak esetében a költés növekedése, ez esetben 9 százalék mondta, hogy nagyobb összeget áldozott a korábbi évhez képest.
Kapcsolódó anyagok
Rekord forgalmat várnak az e-kereskedelemben
A briteknél nőtt leginkább az e-kereskedelem
Rohamosan terjed a többcsatornás vásárlás
Egye többen használják az online és az offline áruházakat párhuzamosan, derült ki egy most közzétett felmérésből.