A Rotterdamon át zajló holland és német export nagysága nem csökken. Európában magas az igény az acél, a vegyi anyagok és az energia iránt, s Rotterdam ebből profitál: Rotterdam Európa fő vasérc-, kohókoksz- és kazánszén-kikötője. Az acél iránti keresletet nagymértékben befolyásolja az autóipar, szerencsére az autók iránti kereslet nem csökken, sőt! Az Egyesült Királyság és Írország kedvező gazdasági fejlődése is erősíti Rotterdamot. Spanyolország és Norvégia kicsi, de jó piacok. Az egyenletesen növekvő Észak-Amerika is reményekre ad okot. Fontos szerepet játszik a kikötő életében az orosz olaj-, érc-, papírtermék-, vegyianyag- és konténerforgalom, valamint a kínai kereskedelmi kapcsolat.
Ez a sokoldalú kapcsolaterősítés sok rakományt hoz Rotterdamnak, s igen előnyös a kikötőnek az Európai Unió növekvő belső piaca, az eltűnő kereskedelmi akadályok, valamint a pénz és a törvények harmonizációja. Az 1995-2020 közötti évekre kidolgozott makrogazdasági forgatókönyv, a Globális Verseny szerint a nemzeti jövedelem Európában átlagosan évi 2,8 százalékkal emelkedik majd. A Rotterdami kikötő teljesítménye pedig átlagosan évi 2 százalékkal nő majd, s 2020-ra eléri az évi 480 millió tonnát. Az 1995 és 2002 közötti tényszámok egészen közel vannak ehhez a nagyvonalú prognózishoz. A GDP átlagosan 2,25 százalékkal nőtt, a teljesítmény 1,5 százalékkal emelkedett, s elérte a 322 millió tonnát.
Forrás: Magyar Közlekedés
Rotterdam bemutatkozott
Rotterdam ismét itt van Budapesten: friss tengeri fuvallattal, a közös munka kölcsönös előnyeivel és a hagyományos barátsággal érkezett - kezdte beszédét a holland nagykövet, majd utalt arra, hogy a második világháború után sok ezer magyar gyerek üdült Hollandiában, s 1956-ban is sok magyar indult a világba Hollandián át.