2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Budapest is lehetne Bécshez hasonlóan élhető város, ehhez elsősorban a közösségi közlekedést kellene fejleszteni, vélték a Siemens vezetői. A társaság szerint energiatakarékossági beruházásokra is szükség lenne.

A Siemens szerint Budapesten tovább kellene fejleszteni a közösségi közlekedés rendszerét és az épületeket energiatakarékosabbá kellene tenni, hogy a város élhetőbb legyen a mostaninál. A német cég szakemberei erről bécsi központjukban beszéltek magyar újságíróknak. Arnulf Wolfram közép-európai ágazati igazgató azt mondta, politikai döntés kérdése, hogy egy, a bécsihez hasonló, fenntartható közösségi közlekedési rendszert építsenek ki Budapesten. Hozzátette: az épületek energiatakarékossá tételében, és a tömegközlekedés és általában a közlekedés fejlesztésében is partner tudna lenni a Siemens.

Ezzel kapcsolatban közölte: cégük Bécset mintavárosnak tekinti, mert minden olyan terméküket telepítették az osztrák fővárosban, amitől élhetőbb és fenntarthatóbb egy település. Ezek közé tartoznak a közlekedési és energiatakarékossági beruházások is. Ludvig László szektorvezető elmondása szerint korábban egyeztettek is Budapesttel arról, hogy milyen elemeket kellene fejleszteni és ebben hol tudnak segíteni. Hangsúlyozta, hogy komplett elektrotechnikai, infokommunikációs és közösségi közlekedéssel kapcsolatos rendszereket tudnának Budapestre szállítani.

Álláspontja szerint a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) rendszerszinten akarja összekötni az egyes elemeket, így a villamos-, metró- és HÉV-vonalakat és használhatóbb, ütemes tömegközlekedést akar megvalósítani. Kérdésre válaszolva közölte, mindenképpen indulni szeretnének a BKK új villamosok beszerzését célzó tenderén, a Combino villamosok miatt jól ismerik a város igényeit és ezeknek meg is tudnak felelni, de konkrét modellt, amit a magyar fővárosba szállítanának, nem említett, mivel még nem írta ki a BKK a közbeszerzési eljárást. Hozzátette ugyanakkor, hogy Budapest jelezte: rendkívül elégedettek a Combino villamosokkal, és azoknál gyengébb színvonalú járművet nem akarnak beszerezni.

Ezzel kapcsolatban a szektorvezető elmondta azt is, hogy magyarországi jelenlétük stabil, egyes szektorok fejlődnek, de villamosgyártást nem telepítenének Magyarországra, ha nyernek a tenderen. A vezető megerősítette azt is, hogy a Siemens indulni kíván a MÁV és a GYSEV közös, 42 plusz 6 motorvonatos tenderén is.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!