Mindenféleképpen minden akciót vissza kell igazolni, hogy a permission marketing alapelveit betartsunk. Ha valaki vásárol a website-unkon, akkor az e-mail címére vásárlási igazolás érkezik. Ha hírlevelet rendelt meg, akkor hírlevél megrendelési visszaigazolás. Ha direkt promóciót kért a fogyasztó, akkor arról kap egy értesítést. Ezek az üzenetek egyértelmű, rövid és tömör információkat kell, hogy tartalmazzanak, hisz csak megerősítik a fogyasztó által kért akciót. Cég és kapcsolati adatait soha ne felejtsük el beleírni.
Kis permission e-mail marketing emlékeztető:
2. Tiszteljük a felhasználó akaratát a feliratkozás során!
3. Mindent igazoljuk vissza e-mailen keresztül: megrendeléseket, vásárlásokat, hírlevél vagy direkt promóciós feliratkozásokat, vagy bármilyen, a fogyasztó által kezdeményezett adatváltoztatást.
4. A felhasználó választhasson a lehetőségek között (e-mail típus, kiküldési gyakoriság, stb.)
5. Értékes dolgot adjunk e-mail címért cserében (plussz információ, esettanulmány, kedvezmény, kupon stb.)
6. A listánkat soha és semmilyen körülmény közt ne adjuk bérbe, vagy kölcsön más cégnek, vagy felhasználónak!
7. Mindenképpen szerepelnie kell a feliratkozási mező közelében a Személyiségi jogi közleménynek
8. Kéréseiket igazoljuk vissza, amilyen gyorsan csak lehet!
9. Minden visszaigazolási üzenetben szerepeljen a leiratkozási lehetőség!
10. Ápoljuk kapcsolatainkat (időnként egy ellenőrizzük a címeket, léteznek-e és hogy változott-e valami a felhasználó adataiban)
A permission e-mail marketing kézzelfogható előnyei:
- Fogékony közönség - Akár e-mail hírlevélről, akár direkt promóciós üzenetről beszélünk, a célcsoport akkor lesz fogékonyabb, hogyha saját akaratából, a téma érdekessége miatt iratkozott fel.
-
- Költséghatékonyság - Az ilyen programok kevesebb költséggel járnak, mert csak azokkal kommunikálunk, akik kértek azt.
-
- Magas válaszadási arány - Ha a felhasználót érdekli a téma (ami miatt feliratkozott), akkor a kinyitott e-mailek száma és a benne lévő linkekre való rákattintás is magasabb lesz.
-
- Magas szintű interaktivitás - Az előbbiek miatt interaktívabb (párbeszédre kész) közönségről van szó.
Damjanovich Nebojsa
www.damjanovich.hu
Kapcsolódó anyagok
Nem spam, e-mail marketing! - a szoftver kiválasztása
A vállalatok még mindig nem ismerik az online megjelenési lehetőségeket