2p

Merész üzleti stratégiát választott a Walt Disney tévétársasága, az ABC csatorna. A társaság hét végén induló internetes televíziós adása ugyanis a reklámbevételekre alapozza működését.

Díjmentes csatornát indít az ABC, amelyen láthatóak lesznek a társaság legsikeresebb produkciói, így többek között a Lost vagy a Született feleségek című sorozatok is. A cég illetékesei szerint a két hónapos próbaadás alatt kiderül, hogy az online változatban vajon működik-e a normál televíziók üzleti modellje.

Hagyományosan a reklámbevételekből élő tévéadások internetes változatával eddig egy cég sem próbálkozott, így óriási kérdés, a gazdaságos működés hogyan valósítható meg. A hirdetők mindenesetre komoly érdeklődést tanúsítanak, hiszen tíz jónevű társasággal már sikerült szerződést kötnie az ABC-nek. A reklámozók között így olyan vállalatok lesznek, mint az AT&T Inc., a Ford Motor Co., a Procter & Gamble Co. vagy a Universal Pictures.

Az ABC az elmúlt időszakban komoly lépéseket tett az internetes jelenlétének erősítése érdekében, néhány hónapja a legnépszerűbb műsorait fizetés ellenében letölthetővé tette. A verseny ugyanakkor óriási a nagy amerikai társaságok között, az elmúlt időszakban a CBS (a Survivor vagy a Helyszínelők jogtulajdonosa) és a Time Warner is bejelentette internetes szolgáltatásának elindítását.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!