2p

Mi a közös az MTV-ben és az iPodban? - teszi fel a kérdést az MSNBC cikke. Természetesen mindegyik egy világhírű márka, további közös pont azonban, hogy mindegyik egy nagy világgazdasági visszaesés idején indult útjára. Az MTV 1981-ben született meg, az iPodot pedig a legutóbbi 2001-es recesszió alatt találta ki az Apple.

A két cég példája után Amerikában mindenki a mostani jelzálogpiaci válságra gondolhat, mely ezek szerint akár jó is lehet az újonnan induló cégeknek. Az ilyen időszakokban ugyanis a vállalatok lehetőséget kapnak a fejlesztésre, új termékek kitalálására, emellett könnyebben jutnak pénzhez ahhoz, hogy meg is valósítsák a terveket.

A legtöbb cég recessziós időszakban egyszerűen csak megnyírbálja a kiadásokat, és úgy érzi, ezzel túltette magát a problémán. Ilyenkor azonban a dolgozók könnyen elveszítik munkakedvüket, ezért ez nem a legjobb megoldás. A kiadások csökkentése a recesszió átvészelésének "gyáva" módja.

Kevés cégvezető jött még rá arra, hogy visszaesés idején nem az asztal alá kell bújni, hanem inkább új termékeket kell kifejleszteni. A kiadások csökkentése helyett célszerűbb például a rosszul dolgozó alkalmazottak elbocsátása, aminek révén rögtön rengeteg pénz szabadulna fel, amit fejlesztéssel kapcsolatos kiadások növelésére lehetne fordítani.

Szakemberek szerint a feljebb említett két márkanév sikertörténete annak is köszönhető, hogy a többitől teljesen eltérő stratégiát választottak a cégek: a vetélytársakkal ellentétben nem csökkentették, hanem növelték a reklámkiadásaikat.

Recessziós időszakokban ugyanis a reklámok is olcsóbbak, ha azonban ilyenkor sikerül egy közönséget megszerezni, az már nem vész el, a visszaesés viszont csak átmeneti.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!