2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A MÁV üzletágainak szétválasztása már hosszú évek óta téma. A vasút vezetése és a közlekedési kormányzat régóta erre készítette föl a társaságot. Aztán valahogy mégis elhúzódott az egész. A tervek szerint a folyamat az idén végre tényleg elkezdődik. Ám azt, hogy mindez mekkora költségeket emészt föl, nem akarják, vagy nem tudják megmondani.

Bár a gépészet-vontatás üzletág szervezeti felépítése azonos az áruszállítás és a személyszállítás struktúrájával, részlegei értelemszerűen különböznek az előzőektől. Az üzletágvezető közvetlen feladata megegyezik üzletágvezető társaiéval (természetesen más- és más üzleti és gyakorlati területen), de közvetetten három az előzőektől különböző részleg - vontatás, karbantartás és kontrolling - tartozik majd irányítása alá.

Vészhelyzet

A MÁV járműveinek állapotát jól tükrözték a január végi események. A vasúttársaság váratlanul kivonta a forgalomból a 219 BZ motorkocsikat, és ennek következtében 34 vonalon a közlekedést is leállította. A BZ motorvonatoknál a tengelyvizsgálat olyan hajszálrepedést mutatott ki, amely kisiklást okozhatott volna további közlekedtetés esetén.

A forgalomkiesés leginkább Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét érintette, ahol 35 településen szűnt meg a vonatközlekedés. A helyzetet végül a Szabolcs Volán beavatkozása mentette meg. A visszahívott vonatok mennyisége miatt azonban szinte az ország valamennyi megyéjében közlekedési fennakadások voltak. A MÁV vezérigazgatója első nyilatkozatában nem tudta megmondani, hogy pontosan mennyibe kerül majd a motorvonatok tengelyeinek cseréje, de úgy vélte, a hibás tengelyek javítása a többszáz millió forintot is elérheti. Pár nappal később aztán kiderült, hogy a tengelycserék várhatóan mintegy 180 millió forintba kerülnek, de pontos összeget majd csak áprilisban tud mondani a társaság vezetése.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!