Bár a gépészet-vontatás üzletág szervezeti felépítése azonos az áruszállítás és a személyszállítás struktúrájával, részlegei értelemszerűen különböznek az előzőektől. Az üzletágvezető közvetlen feladata megegyezik üzletágvezető társaiéval (természetesen más- és más üzleti és gyakorlati területen), de közvetetten három az előzőektől különböző részleg - vontatás, karbantartás és kontrolling - tartozik majd irányítása alá.
Vészhelyzet
A MÁV járműveinek állapotát jól tükrözték a január végi események. A vasúttársaság váratlanul kivonta a forgalomból a 219 BZ motorkocsikat, és ennek következtében 34 vonalon a közlekedést is leállította. A BZ motorvonatoknál a tengelyvizsgálat olyan hajszálrepedést mutatott ki, amely kisiklást okozhatott volna további közlekedtetés esetén.
A forgalomkiesés leginkább Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét érintette, ahol 35 településen szűnt meg a vonatközlekedés. A helyzetet végül a Szabolcs Volán beavatkozása mentette meg. A visszahívott vonatok mennyisége miatt azonban szinte az ország valamennyi megyéjében közlekedési fennakadások voltak. A MÁV vezérigazgatója első nyilatkozatában nem tudta megmondani, hogy pontosan mennyibe kerül majd a motorvonatok tengelyeinek cseréje, de úgy vélte, a hibás tengelyek javítása a többszáz millió forintot is elérheti. Pár nappal később aztán kiderült, hogy a tengelycserék várhatóan mintegy 180 millió forintba kerülnek, de pontos összeget majd csak áprilisban tud mondani a társaság vezetése.
Sínes négyes - II.rész
A MÁV üzletágainak szétválasztása már hosszú évek óta téma. A vasút vezetése és a közlekedési kormányzat régóta erre készítette föl a társaságot. Aztán valahogy mégis elhúzódott az egész. A tervek szerint a folyamat az idén végre tényleg elkezdődik. Ám azt, hogy mindez mekkora költségeket emészt föl, nem akarják, vagy nem tudják megmondani.