2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A MÁV üzletágainak szétválasztása már hosszú évek óta téma. A vasút vezetése és a közlekedési kormányzat régóta erre készítette föl a társaságot. Aztán valahogy mégis elhúzódott az egész. A tervek szerint a folyamat az idén végre tényleg elkezdődik. Ám azt, hogy mindez mekkora költségeket emészt föl, nem akarják, vagy nem tudják megmondani.

Bár a gépészet-vontatás üzletág szervezeti felépítése azonos az áruszállítás és a személyszállítás struktúrájával, részlegei értelemszerűen különböznek az előzőektől. Az üzletágvezető közvetlen feladata megegyezik üzletágvezető társaiéval (természetesen más- és más üzleti és gyakorlati területen), de közvetetten három az előzőektől különböző részleg - vontatás, karbantartás és kontrolling - tartozik majd irányítása alá.

Vészhelyzet

A MÁV járműveinek állapotát jól tükrözték a január végi események. A vasúttársaság váratlanul kivonta a forgalomból a 219 BZ motorkocsikat, és ennek következtében 34 vonalon a közlekedést is leállította. A BZ motorvonatoknál a tengelyvizsgálat olyan hajszálrepedést mutatott ki, amely kisiklást okozhatott volna további közlekedtetés esetén.

A forgalomkiesés leginkább Szabolcs-Szatmár-Bereg megyét érintette, ahol 35 településen szűnt meg a vonatközlekedés. A helyzetet végül a Szabolcs Volán beavatkozása mentette meg. A visszahívott vonatok mennyisége miatt azonban szinte az ország valamennyi megyéjében közlekedési fennakadások voltak. A MÁV vezérigazgatója első nyilatkozatában nem tudta megmondani, hogy pontosan mennyibe kerül majd a motorvonatok tengelyeinek cseréje, de úgy vélte, a hibás tengelyek javítása a többszáz millió forintot is elérheti. Pár nappal később aztán kiderült, hogy a tengelycserék várhatóan mintegy 180 millió forintba kerülnek, de pontos összeget majd csak áprilisban tud mondani a társaság vezetése.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!