2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Tavaly valamennyi hírközlési szolgáltatás közül az internetszolgáltatással volt a legtöbb problémája az ügyfeleknek - derül ki a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) által összesített fogyasztói véleményekből. Annak ellenére, hogy az elmúlt évben a hírközlési szolgáltatásokat a felhasználók több mint 99 százalékban tudták igénybe venni, a szolgáltatással az előfizetők jelentős része nem, vagy nem teljesen volt elégedett.

Elégedetlen ügyfelek

Az NHH összesítése szerint az internet-előfizetők 42 százaléka fordult valamilyen panasszal a szolgáltatójához, míg a vezetékestelefon-szolgáltatással az előfizetők 28 százalékának, a kábeltelevíziós szolgáltatással pedig közel 15 százaléknak volt problémája. A legelterjedtebb, majdnem mindenki által használt mobiltelefon-szolgáltatással kapcsolatban ugyanakkor az ügyfelek kevesebb, mint három százaléka volt elégedetlen.

Minőségi problémák

A panaszok legnagyobb része a szolgáltatásminőséggel volt kapcsolatos, a minőségi kifogások pedig leginkább az internetszolgáltatást érintették. Ezer előfizetőből 362-nek volt panasza, és ebből a szolgáltatók több mint kétszázötvenet el is ismertek. A vezetékestelefon-szolgáltatásnál ezer előfizetőre 226 minőségi panasz jutott és a szolgáltatók szerint ezek közül 88 volt jogos, míg a kábeltelevíziós szolgáltatásnál ezer főre 95 panasz jutott, amiből 70 volt jogos. A mobiltelefon-szolgáltatásnál ezer ügyfélre alig több mint egy panasz jutott.

Az ügyintézéssel kevesebb a gond

A szolgáltatóktól származó adatok alapján készített NHH elemzés kiterjedt az ügyintézés elleni panaszokra is. Az elsősorban az ügyfélszolgáltatok felkészültségét jellemző mutató szerint a mobiltelefon-szolgáltatás volt a "legpanaszmentesebb". Itt ezer ügyfélre alig 0,67 panasz jutott, míg a kábeltelevíziós szolgáltatásnál három, az internetszolgáltatásnál 9,5, a vezetékes telefonnál pedig tíz.

A szolgáltatások rendelkezésre állását tekintve mind a négy terület 99 százalék feletti mutatóval rendelkezett 2005-ben. A legmagasabb rendelkezésre állást 99,73 százalékkal a vezetékes telefónia érte el, megelőzve a mobiltelefon-szolgáltatást (99,47 százalék), az internetszolgáltatást (99,27 százalék) és a kábeltelevíziós szolgáltatást (99,14 százalék).

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!