2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az alkoholreklámok felét fiataloknak szóló műsorok közben sugározzák a rádiók az Egyesült Államokban – derül ki egy most készített tanulmányból.

A jelentést az amerikai betegségmegelőzési központ, a Centers for Disease Control and Prevention hozta nyilvánosságra. Ez az első olyan vizsgálat, mely az alkoholreklámok sugárzását méri azóta, hogy 2003-ban az alkoholgyártók elfogadták, nem hirdetnek olyan műsorok közben, mely hallgatóságának legalább 30 százaléka 21 év alatt van. Az USA lakosságának körülbelül a 15 százaléka 12 és 20 év közötti, azonban arányuk az egyes piacokon eltérő.

Az italgyártók kritizálják a jelentést, mivel ahhoz az adatokat 2004 nyarán gyűjtötték, kevesebb mint egy évvel azután, hogy az említett korlátozás bevezették, és ekkor még több hosszú távú szerződés érvényben volt.

Az alternatív, a rock és a hip-hop műsorok közben ment a legtöbb reklám

< P>

A kutatók 67404 sör-, bor- és likőrreklám közül 32800-nál - 49 százaléknál - állapították meg, hogy fiatalok által nagy arányban hallgatott műsorok között sugározzák őket. Az alternatív, a rock és a hip-hop műsorok közben adták a rádiók a legtöbb alkoholreklámot.

A márkák tekintetében a Colt 45 Malt Liquor vezeti a listát, a hirdetéseit 87 százalékban sugározták a rádiók fiatalkorúak által preferált műsorok közben, körülbelül 1100 hirdetést adtak le az ilyen programok alatt. A Bud light spotoknak 12 százalékát sugározták fiatalok által kedvelt műsorok alatt - jelenti az AP.

Van-e összefüggés?

A tanulmány arra is rámutat, hogy 24 közösségben a vizsgált piacokon az alkoholt fogyasztó 15 és 20 év közötti fiatalok aránya magasabb volt ott, ahol nagy arányban sugározták az italreklámokat. Az italgyártók és néhány tudós szerint nincs tisztán kimutatható összefüggés a reklámok és a fogyasztás között.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!