2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az alkoholreklámok felét fiataloknak szóló műsorok közben sugározzák a rádiók az Egyesült Államokban – derül ki egy most készített tanulmányból.

A jelentést az amerikai betegségmegelőzési központ, a Centers for Disease Control and Prevention hozta nyilvánosságra. Ez az első olyan vizsgálat, mely az alkoholreklámok sugárzását méri azóta, hogy 2003-ban az alkoholgyártók elfogadták, nem hirdetnek olyan műsorok közben, mely hallgatóságának legalább 30 százaléka 21 év alatt van. Az USA lakosságának körülbelül a 15 százaléka 12 és 20 év közötti, azonban arányuk az egyes piacokon eltérő.

Az italgyártók kritizálják a jelentést, mivel ahhoz az adatokat 2004 nyarán gyűjtötték, kevesebb mint egy évvel azután, hogy az említett korlátozás bevezették, és ekkor még több hosszú távú szerződés érvényben volt.

Az alternatív, a rock és a hip-hop műsorok közben ment a legtöbb reklám

< P>

A kutatók 67404 sör-, bor- és likőrreklám közül 32800-nál - 49 százaléknál - állapították meg, hogy fiatalok által nagy arányban hallgatott műsorok között sugározzák őket. Az alternatív, a rock és a hip-hop műsorok közben adták a rádiók a legtöbb alkoholreklámot.

A márkák tekintetében a Colt 45 Malt Liquor vezeti a listát, a hirdetéseit 87 százalékban sugározták a rádiók fiatalkorúak által preferált műsorok közben, körülbelül 1100 hirdetést adtak le az ilyen programok alatt. A Bud light spotoknak 12 százalékát sugározták fiatalok által kedvelt műsorok alatt - jelenti az AP.

Van-e összefüggés?

A tanulmány arra is rámutat, hogy 24 közösségben a vizsgált piacokon az alkoholt fogyasztó 15 és 20 év közötti fiatalok aránya magasabb volt ott, ahol nagy arányban sugározták az italreklámokat. Az italgyártók és néhány tudós szerint nincs tisztán kimutatható összefüggés a reklámok és a fogyasztás között.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!