4p

Jócskán lejjebb csúszhat hazánk azon a listán, amelyen az eltöltött vendégéjszakák száma alapján rangsorolják az országokat. Hogy ezt elkerüljük, a turisztikai szektorban működő cégeknek változtatni kell a szemléletükön, és olyan innovatív eszközöket szükséges bevetniük, mint például a keresőmarketing.

Net-túra (Mfor-montázs)

Jelenleg a vendégéjszakák számát tekintve Magyarország a 99 vizsgált országból a 11. helyen áll, azonban 2020-ban sokkal hátrébb leszünk ezen a listán az előrejelzések szerint, míg például Csehország benne lehet az első tízben - hívta fel a figyelmet Mann Dániel moderátor az Arcus Interactive Group független interaktív médiaügynökség sajtóreggelijén, amelyen egyebek között a keresőmarketing lehetőségeit vették szemügyre a turisztikában.

Az eseményen megjelent szakemberek szerint ahhoz, hogy mindez ne váljon valósággá, egyrészt erősíteni kellene a desztinációs, országos marketinget, vagyis a fogadó területet - jelen esetben hazánkat - kellene vonzóvá tenni. Másrészt figyelembe kell venni az új trendeket, például hogy egyre többek igénylik az egyéni utazást, és kerülik ki az utazási irodákat és szolgáltatókat.

Az utóbbi három-négy évben megváltozott a turisták gondolkodása, egyre többen használnak internetes keresőket utazásuk megtervezéséhez - közölte Fazekas László, az Arcus Search üzletág vezetője.

Itt sokkal mélyebb kínálattal, szélesebb körű lehetőségekkel találkoznak a látogatók, emellett nagyobb szabadságot kapnak a nekik tetsző szolgáltatások kiválasztásában. Ráadásul az internet nagy előnye, hogy mindig rendelkezésre áll, és kényelmesen elérhető.

Változtatni kellene a vendéglátók szemléletén


A magyarországi szállodafoglalások 10-20 százaléka történik interneten keresztül - anélkül, hogy ezt a szakma észrevette volna. Napjainkban nem szállodaláncokban gondolkodnak az emberek, hiszen ezeknek önmagában nincs megtartó erejük. Ma már a nemzetközi hotelszoba és turisztikai szolgáltatást közvetítők - mint például az Expedia.com - diktálják a feltételeket, míg a vendéglátói szemlélet változatlan maradt.

A desztinációs kínálat kiszélesítéséhez hozzájárult a fapados légitársaságok megjelenése is. A Balaton környéki szálláshelyek például mostanra nagyjából ezer kilométeres körben versenyeznek olyan helyekkel, amelyek szintén fürdő élményt nyújtanak. Éppen ezért már nem csak a többi szállodát kell versenytársaiknak tekinteni, hanem a nemzetközi és a hazai közvetítőket is.

Az utazási irodák is veszélyeztetve lehetnek

Az utazási irodák szerepét is átvehetik a keresők, hiszen például csak budapesti hotelekből kulcsszótól függően ötszáz-ötezer darabot találhatunk az internet segítségével. Emellett a különböző webes térképszolgáltatások tovább könnyíthetnek az utazások megszervezésén, és nagy előny az is, hogy az árak összehasonlítása is egyszerűbbé válik.

Az utazási irodáknak a jövőben szintén fel kell venni a versenyt ezekkel az internetes közvetítőkkel, és élniük kell azokkal a lehetőségekkel, amelyek a netes keresésre építő szolgáltatóknak nem adatik meg. Sok esetben ők hitelesebb, megbízhatóbb információkkal rendelkeznek az egyes célállomásokról, és hozzájuk - legalábbis a külföldi kirendeltségekhez - bármikor fordulhatnak segítségért a külföldön bajba jutók. Sokan a nyelvi, fizetési nehézségek miatt választják egyelőre ezeket a közvetítő szolgáltatók helyett.

Ez azonban a jövőben feltehetőleg módosul majd Fazekas László szerint, aki úgy véli, a keresőoptimalizálás mint eszköz terjedő használata miatt változni fog az üzleti szemlélet, és a marketingmix szerkezete is más lesz, hiszen nagyon hatékony, célzott eszközről van szó, amellyel tömegeket lehet elérni.

Sokakat elrettenthet, hogy egy keresőoptimalizált website létrehozása kezdetben nagy befektetést igényel, és legalább 3-12 hónap felfutási időre van szükség. Ugyanakkor a keresők használatával a cégek könnyen nyomon követhetik a vendégek igényeit is, így jobban kiszolgálhatják őket, mindez pedig nagyobb profit elérésével kecsegtet.

Kovács Zita


Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!