Bognár Gyula, a cég elnök-vezérigazgatója elmondta: az értékesítés nettó árbevétele meghaladta a 38 milliárd forintot, amely több mint 16 százalékos emelkedés az előző évhez képest. A Borsodi Sörgyár Rt. adózás előtti eredménye több mint 26 százalékkal nőtt 2001-hez képest, 5,9 milliárd forint volt.
Az elnök-vezérigazgató közölte: 2002-ben Magyarországon a teljes sörpiaci értékesítés meghaladta a 7,4 millió hektolitert, szemben az előző évi 7,1 millió hektoliterrel. Ez mintegy 4 százalékos növekedés. Ezen belül a Borsodi Sörgyár Rt. részesedése is emelkedett. A cég tavaly elkezdte a termékek csomagolásának megújítását, borsodi sör tavaly egyedi egyliteres palackokban is piacra került. A vállalat sörértékesítésének mintegy 65 százaléka üvegpalackokban kerül forgalomba, emellett jelentős ütemben emelkedik a dobozos csomagolás aránya.
Az elnök-vezérigazgató szerint a vállalat sikerének kulcsa a hosszú távú stratégiai gondolkodás, amely a közvetlen márkaépítésen a stabilan jó minőségen, valamint a költséghatékony gazdálkodáson nyugszik.
Sörpiac: élen a Borsodi
A Borsodi Sörgyár Rt. a múlt évben mintegy 2,3 millió hektoliter sört értékesített, amellyel piaci részesedése 30,4 százalékra emelkedett, szemben az előző évi 30,1 százalékkal.