A Rheingold nevű sörgyár reklámjaiban a New York-i polgármester, Michael Bloomberg által kezdeményezett legújabb törvényeket, így például a dohányzás elleni jogszabályt teszi gúny tárgyává.
Az egyik TV-reklámban fiatalok lépnek be egy bárba, hamutartót húznak elő a zsebükből, a bárpultra teszik azt és rendelnek egy üveg Rheingoldot. A Bloomberg nevéhez fűzödő dohányzásellenes törvény értelmében csupán a hamutartó birtoklásáért 200 dolláros büntetés jár.
A fenti reklám a szerdán kezdődő reklámkampány része. Az a polgármester által kezdeményezett "együgyű" törvényeket állítja a támadások kereszttűzébe. "Ne aludjatok! Ez New York, és addig nem nyugszunk, amíg vissza nem szerezzük magunknak" - hangzik a kampány szlogenje.
Tom Bendheim, a sörgyár vezetője szerint a Bloomberg-törvények megváltoztatták a város karakterét, így saját vevőik életét is nagyban befolyásolták. Az egyik jogszabály szerint például egy bárban csak akkor táncolhat háromnál több ember, ha arra a vendéglátó egységnek engedélye van.
A sörgyár húsz év "hallgatás" után ismét be szeretne törni a sörpiacra. "Visszahozzuk a Rheingoldot New Yorkba és új munkahelyeket teremtünk" - nyilatkozta a Spiegelnek Bendheim. A szesz kifőzése mindenesetre nem New Yorkban, hanem az onnan 400 kilométerre fekvő Utica-ban történik.
(Menedzser Fórum)˙
Sörreklámokkal támadják a New York-i polgármestert
A Rheingold nevű sörgyár reklámjaiban a New York-i polgármester, Michael Bloomberg által kezdeményezett legújabb törvényeket, így például a dohányzás elleni jogszabályt teszi gúny tárgyává.