Eddig 26 államban vannak érvényben olyan, az e-mailezést szabályozó törvények, amelyek például tiltják a hamis feladójú levelek küldését, mások megkövetelik, hogy a tárgysorban ott legyen az ADV a hirdetés rövidítéseként. A meglévő és a készülő törvények egyre nehezebb helyzetbe hozzák a direkt marketing ipart, a törvények által kilátásba helyezett perek, vagy az eddigi telefonos reklámozás mellőzését kérők listája mellé nem kérünk reklámlevelet típusú lista felállításának kényszere. A Direkt Marketing Szövetség (DMA) eddig következetesen ellenzett minden törvényi szabályozást, de a kaotikus helyzet miatt most szövetségi szabályozást követel számolt be a radio.hu.
Spam-törvény az USA-ban
Lehet, hogy az év végéig mind az 50 amerikai szövetségi államnak lesz a kéretlen e-maileket tiltó törvénye, ami a korábbinál is nagyobb nyomás alá helyezi a szövetségi törvényhozást egy szövetségi szintű anti-spam törvény meghozatala érdekében. Ez azonban a direkt marketing iparágat is veszélybe sodorhatja.