2005-ben az IDC elemzése szerint 13 milliárd e-mailt fognak elküldeni az USA-ban minden nap, és 12 milliárd spam fog megérkezni az elektronikus postaládákba. A jövő évben emellett 6 milliárd figyelmeztető e-mail fog naponta elindulni.
A 2004-es évben a levelek 38 százaléka tartozik a kéretlen elektronikus levél kategóriájába. Ez jelentős növekedés a 2002-es év 24 százalékos szintjéhez mérve. A problémán tartalomszűréssel és antispam eszközökkel lehet segíteni, de az alternatív kommunikációs csatornák (például a videokonferenciák, azonnali üzenetküldő szoftverek) mind inkább elterjedő alkalmazása is kiutat jelenthet a vállalatoknak.
Az IDC egyik kutatója, Mark Levitt elmondása szerint jelenleg az az egyik legnagyobb kihívás, hogy olyan, a korábbi tanulságokra alapuló fejlesztéseket hozzanak létre, melyek a bemenő és kijövő e-mailforgalmat anélkül képesek kezelni, hogy az az alkalmazottak hatékonyságán megérződne. Levitt szerint a vállalatoknak gondolkodásmódbeli változásra is szükségük van: integrálni kéne a napi gyakorlatban az elektronikus levelet az azonnali üzenetküldéssel és webkonferenciákkal.
Jelenleg egy átlagos amerikai alkalmazott az esetek 22 százalékában negyedóránál is többet, 16 százalékában 10-15 percet tölt a spamek semlegesítésével. Az emberek negyedének 2-5 percébe kerül, mire megtisztítja mailboxát. Csak az internetet használó dolgozók 16 százaléka olyan szerencsés, hogy maximum 2 percet pocsékol el naponta a kéretlen levelek miatt.
(Menedzsment Fórum)
Spamben fürödnek az amerikai internetezők
2005-ben az IDC elemzése szerint 13 milliárd e-mailt fognak elküldeni az USA-ban minden nap, és 12 milliárd spam fog megérezni az elektronikus postaládákba. A jövő évben emellett 6 milliárd figyelmeztető e-mail fog naponta elindulni.