2p

Stratégiai eszköznek tekinti a tudást a magyarországi cégek több mint háromnegyede, de csak harmaduk rendelkezik átfogó tudásmenedzsment-stratégiával, és 22 százalékuk alkalmaz konkrét tudásmenedzsment-programot - derül ki a KPMG-BME Akadémia, valamint a veszprémi Pannon Egyetem Szervezési és Vezetési Tanszék közös felméréséből.

A magyarországi helyzetet összességében az jellemzi, hogy a cégek már felismerték a tudás hatékony menedzselésének jelentőségét, rendelkeznek hasznosítható tudással és az ehhez szükséges infrastruktúrával is.

A hazai cégek - a nemzetközi társaságokkal összhangban - a tudásmenedzsment alkalmazásától leginkább a szervezeti együttműködés hatékonyságának fejlődését, a minőség javulását, a hozzáadott érték növelését, valamint a költségek csökkentését várják.

Nem drága

A vizsgálat során kevesen vállalkoztak a költségek becslésére, de a válaszadók túlnyomó többsége úgy gondolta, hogy a tudásmenedzsment ára nem haladja meg árbevételének 2 százalékát.

A KPMG korábbi felméréseivel összevetve a kutatók előrelépésnek tekintik, hogy a cégek jelentős hányada túljutott az igények felmérésén, és a konkrét programok kidolgozásánál tart.

A munkatársak nem szívesen osztják meg tudásukat

A tudásmenedzsment terjedése legfőbb akadályának - a legutóbbi, 2002-es KPMG-felméréshez hasonlóan - legtöbben most is azt tekintik, hogy nem ismerik előnyeit, nincs idő a tudás megosztására és nehéz hozzáférni a fejekben lévő tudáshoz. Továbbra is jellemző érv az, hogy a munkatársak nem akarják megosztani tudásukat.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!