2p

Az orosz pótalkatrész-kereslet szűkülése miatt stratégiát váltott a Rába Motor és a kecskeméti Knorr-Bremse: pótalkatrészek helyett egyre inkább első beépítésre fődarabokat adnak el az ottani buszgyártóknak, írja a Világgazdaság.

A váltás oka, hogy egyrészt részben kifutnak az orosz és az ukrán piacon az Ikarus buszok, másrészt egyre inkább helyi vagy más európai gyártóktól, kereskedőktől szerzik be a pótalkatrészt az ottani közlekedési vállalatok.

Az Ikarusok magyarországi pótalkatrész-beszállítói ezért váltottak: közvetlenül az orosz buszgyártóknak szállítanak orosz buszokhoz való alkatrészt, megalapozva ezzel későbbi pótalkatrész-rendelésüket is. A fékrendszereket gyártó kecskeméti Knorr-Bremse Kft, például már évek óta ad el első beépítésű alkatrészt oroszországi buszgyáraknak. A cég továbbra is ad el pótalkatrészt, de e megrendeléseinek értéke elmarad a korábbiaktól.

A Rába Motor Kft. már öt-hat éve szállít az orosz piacra első beépítésű motort. Cége pótalkatrész-szállítását - legalábbis egy időre - visszavetették termékei "kóbor" ukrán, török, román és kínai utángyártói, amelyek nemrég még az eredeti ár feléért kínálták a Rába-motor utánzatokat Oroszországban.
A vállalat ennek ellenére nem mondott le az Ikarusok pótalkatrésszel való ellátásáról sem, értesült a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!