Paul Philpott szerint a BBC elhanyagolja tájékoztatási funkcióját, és agresszív, a kereskedelmi csatornákra jellemző módszerekkel igyekszik előnyhöz jutni más közszolgálati adókhoz képest. A felháborodást az váltotta ki, hogy az ITV Coronation Street című sorozatának egy sarkalatos pontjáról, egy homoszexuális csókról - melyre hetek óta lázasan készül a brit közvélemény - úgy igyekeztek elvonni a figyelmet, hogy percekkel tovább húzták saját szappanoperájukat.
A közszolgálati adónak nem feladata, hogy a kereskedelmi televíziók népszerűségével versengjen, így a BBC szerepzavarba került, véli a Toyota igazgatója. 'Nem lehet magyarázatot adni arra, hogy elnyújtották az East Enderst, hogy szabotáljának egy közszolgálati adót. Torzítják a médiapiacot a viselkedésükkel. Jelenleg a BBC jelenti a legnagyobb fenyegetést a kereskedelmi adók piacára. Reklámozó szemszögből sokkal nagyobb önmérsékletet várnánk egy közszolgálati televíziótól.'
A BBC szerint nem jogos a vád, mivel saját sorozatukat, az East Enderst 20 óra 29 perc 56 másodperckor befejezték, a konkurens szappanopera, a Coronation Street pedig 20 óra 28 perc 50 másodperckor kezdődött a kérdéses napon, április 12-én. A két műsor közti átfedés az ITV sorozatának szokásosnál korábbi kezdése miatt következett be, a Coronation Street tehát önmagát szabotálta.
Szabotázzsal vádolja a Toyota vezető a BBC-t
Kemény bírálattal illette a Toyota GB kereskedelmi igazgatója a BBC-t, mivel szerinte elszabotálja közszolgálati feladatait.