TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
2010. december 29. 12:34

A Magyar Suzuki ellenőrzésre visszahívja az Esztergomban gyártott, 1997 és 2002 október elseje között készült Swifteket, mert a magyar gyártmányú első lengéscsillapítók rozsdásodása miatt a keréktartó csonk leválhat a csillapítóról és a gépkocsi mozgásképtelenné válhat - erősítette meg az MTI értesülését szerdán az egyik Komárom-Esztergom megyei márkaszerviz tulajdonosa.

"A hiba a lengéscsillapító cseréjével teljesen elhárítható, a beavatkozást azonban házilag nem lehet elvégezni. Ha szükséges, a márkaszerviz japán alkatrészre cseréli mindkét lengéscsillapítót, csavarjaikkal együtt. A munka időtartama körülbelül két óra" - tette hozzá a névtelenséget kérő szakember.

Ruska Viktória, a vállalat kommunikációs igazgatója közölte az MTI-vel; az átvizsgálás csak Magyarországon 124.375 Swiftre terjed ki. A gyár levélben értesíti a forgalmiba bejegyzett tulajdonosokat, hogy keressék fel a megjelölt márkaszervizt. A vizsgálathoz nem szükséges sem a szervizkönyv, nem számít a garanciaidő lejárta sem, egyedül az értesítő levelet kell bemutatni.

A kommunikációs igazgató kiemelte, a hibát a Suzuki folyamatosan végzett utólagos minőségellenőrzése derítette fel. A vállalat elkötelezettségét biztonság mellett azzal igyekszi bizonyítani, hogy az összes érintett autón, köztük a tíz évnél idősebbeken is, térítésmentesen elvégzik a vizsgálatot. A Suzuki tudomása szerint a most feltárt hiba eddig semmilyen személyi sérüléssel járó balesetet nem okozott.

A szokatlan méretű visszahívási akcióról elsőként beszámoló totalcar.hu internetes oldal értesülése szerint a problémás alkatrészeket a pár éve felszámolt Berva Finommechanikai Rt. készítette.

A lengéscsillapító az első kerekek leszerelése nélkül is azonosítható, a kifelé néző oldalon "BERVA EGER HUNGARY" felirat szerepel. A totalcar.hu-n megtalálhatók azok az alvázszám tartományok, melyeket a visszahívás érint.

Internetes alkatrészáruházakban jellemzően 20.000 forint körüli összegért kapható egy darab első lengéscsillapító. Ha az összes érintett jármű mindkét lengéscsillapítóját kicserélik, ez Magyarországon közel ötmilliárd forintos kiadást jelenthet a Magyar Suzuki Zrt-nek.

MTI

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.