2p

Az egyik leginkább felkapott fogalom ma a reklámszakmában az integrált marketing, az AdAge szaklap írása szerint azonban egyre inkább úgy tűnik, a specializálódásnak van inkább jövője.

Az USA piacán jelenleg elsősorban az integrált marketingügynökségek dominálnak. Sok esetben azonban semmi sem indokolja, hogy egymással szorosan együttműködjenek olyan különböző területek, mint a reklám, a PR, a direkt marketing, a sales promóció. A cikkíró Al Reis szerint az integrált marketing amolyan Szent Grálként funkcionált a szakmában. A fogalom jelentőségének eltúlzását a szakember azzal illusztrálja, hogy csak az Advertising Age szaklapban az elmúlt tíz évben 960-szor írtak az integrált marektingről.

A cikkíró szerint a különálló fogalmak nem fognak eltűnni az integrált marketingnek nevezett nagy, közös kategóriában. Éppen egy ennek ellentmondó trend zajlik le a szakmában.

A szerző nem tartja hatékonynak a PR és a reklám együttes alkalmazását. Az ügyfelek szempontjából az a legelőnyösebb, ha az egyes marketing eljárásokból külön-külön a legjobbat próbálja meg az ügynökség kihozni.

A gyógyászatban, a fogorvosi gyógyászatban, a jogban kiemelten a specializált marketing-tevékenység érvényesül a leginkább. Az elhibázott egységesítésre az amerikai hadsereg az egyik legjobb példa. Sokáig az egyes hadtestek integrált működése volt a trend, azonban az utóbbi időben kiderült, a különálló szegmensek egyesítésével együttjáró kommunikáció rengeteg energiát és pénzt emészt fel.

A marketing területén számos új funkció fog még kialakulni, és ezek elhelyezése, alkalmazása úgyis szakadást idéz majd elő a jelenleg kialakult integrált marketingben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!