Az USA piacán jelenleg elsősorban az integrált marketingügynökségek dominálnak. Sok esetben azonban semmi sem indokolja, hogy egymással szorosan együttműködjenek olyan különböző területek, mint a reklám, a PR, a direkt marketing, a sales promóció. A cikkíró Al Reis szerint az integrált marketing amolyan Szent Grálként funkcionált a szakmában. A fogalom jelentőségének eltúlzását a szakember azzal illusztrálja, hogy csak az Advertising Age szaklapban az elmúlt tíz évben 960-szor írtak az integrált marektingről.
A cikkíró szerint a különálló fogalmak nem fognak eltűnni az integrált marketingnek nevezett nagy, közös kategóriában. Éppen egy ennek ellentmondó trend zajlik le a szakmában.
A szerző nem tartja hatékonynak a PR és a reklám együttes alkalmazását. Az ügyfelek szempontjából az a legelőnyösebb, ha az egyes marketing eljárásokból külön-külön a legjobbat próbálja meg az ügynökség kihozni.
A gyógyászatban, a fogorvosi gyógyászatban, a jogban kiemelten a specializált marketing-tevékenység érvényesül a leginkább. Az elhibázott egységesítésre az amerikai hadsereg az egyik legjobb példa. Sokáig az egyes hadtestek integrált működése volt a trend, azonban az utóbbi időben kiderült, a különálló szegmensek egyesítésével együttjáró kommunikáció rengeteg energiát és pénzt emészt fel.
A marketing területén számos új funkció fog még kialakulni, és ezek elhelyezése, alkalmazása úgyis szakadást idéz majd elő a jelenleg kialakult integrált marketingben.
Széthullóban az integrált marketing
Az egyik leginkább felkapott fogalom ma a reklámszakmában az integrált marketing, az AdAge szaklap írása szerint azonban egyre inkább úgy tűnik, a specializálódásnak van inkább jövője.