3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Csütörtökön nagyszabású ünnepség keretében köszöntötte tagjai között a Malévot a Oneworld légiipari szövetség Ferihegyen. A mintegy kétórás szabadtéri rendezvényen nem csak a metszően hideg szél, hanem a légitársaság új ura, Roman Abramovics is Szibériát juttatta a szemlélődők eszébe. Az orosz menedzser üzlettársai az esemény után aláírták a privatizáció finanszírozásáról szóló szerződést. Mfor.hu tudósítás.

Az orosz kapcsolat. Vizsgálódik-e vagy sem az EU?

Abramovics már birtokon belülre került

Borisz Abramovics - Gönci állításaival összhangban - kiemelte: két éven belül nyereséges lesz a Malév. Ennek érdekében olyan üzleti tervet dolgoztak ki, ami hatékonyabbá teszi a tevékenységet. A forgalom tervezett növekedése miatt elbocsátásokat nem helyezett kilátásba, sőt szerinte a jelenlegi személyzet még kevés is lehet.

A szibériai KrasAirt is vezető orosz üzletember kifejtette: integrálni kívánják a Malév és az érdekeltségébe tartozó orosz AirUnion légiszövetség útvonalhálózatát, így mind az oroszországi, mind az európai utasok száma növekedni fog. "Nincs miért kapkodni: a Malév oroszországi kapcsolatait fokozatosan, a oneworld légiszövetségi tagsággal összhangban építjük fel" - fűzte hozzá.

Abramovics egyébként természetesnek tartja, hogy az EU vizsgálja majd a Malév privatizációját. Mint arról korábban brüsszeli forrásból beszámoltunk, az Európai Bizottság (EB) egyelőre még nem kapott hivatalos tájékoztatást a magánosításról, így annak vizsgálata még nem is kezdődhetett meg. A procedúrát abban az esetben kötelezően el kell indítani, ha azt a magyar kormány kéri.

Gönci János ezzel kapcsolatos kérdésünkre annyit közölt: a magyar állam a privatizáció lezárását követően fogja megkérdezni az uniót arról, kíván-e az ügyben állást foglalni. "Maga a privatizáció nem igényel uniós jóváhagyást, mivel nem történt cégegyesülés. Ilyen terv nincs is, és szerintem a közeljövőben nem is fog ez bekövetkezni" - magyarázta Gönci. - "Egyedül az államilag garantált hitelek sorsa lehet kérdéses. Mivel azonban az állami garanciateher kisebb lesz az eddiginél, az EU ezt sem fogja különösebben vizsgálni."

A vezérigazgató szerint egyébként versenyjogi szempontból nem történt semmi. A tulajdonviszonyokkal kapcsolatban pedig elmondta: az AirBridge Zrt. egy 51 százalékban magyar tulajdonban lévő társaság, amelyben Abramovics hivatalosan kisebbségi tulajdonos.

Ebből következően az AirBridge eleget tesz annak az uniós kívánalomnak, hogy a közösségen belüli légitársaságok esetében az unión kívüli magánszemélyek csak kisebbségi tulajdon vagy befolyás szerzésére jogosultak, azaz a többségi tulajdonosoknak (és egyúttal a döntő befolyás felett rendelkezőknek) uniós állampolgároknak kell lenniük. Ezzel együtt a gyakorlatban a döntő szó természetesen Abramovicsé.

Wéber Balázs

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!