A tervek szerint a reklámozóknak a hirdetést tartalmazó e-mail elküldése előtt a fogyasztó beleegyezését kell kérniük, kivéve, ha már üzleti kapcsolat áll fenn közöttük. Az úgynevezett cookie-k és egyéb nyomjelző eljárások alkalmazásáról is közérthető formában tájékoztatni kell a fogyasztókat, megadva számukra a lehetőséget azok elutasítására. Ezentúl a mobilszolgáltatók és partnereik is csak a felhasználó előzetes beleegyezésével küldhetnek értéknövelt szolgáltatásokat.
A marketingcélú címlisták összeállítása szintén beleegyezéshez kötött lesz. A javaslat bevezetését megelőző egyeztetésekre három hónapot szánnak. A brit internet-szolgáltatók egyesülete üdvözölte a tervezetet, a reklámcélú e-mailek ugyanis több tagvállalatukat számítógépes kapacitásuk bővítésére kényszerítették.
Ugyanakkor - hasonlóan az amerikai példához - az Egyesült Királyságban működő direkt marketing érdekvédelmi szervezetek fenntartásukat hangoztatták. Legfőbb aggályuk, hogy a szabályozás miatt az európai cégek ne kerülhessenek versenyhátrányba más országok vállalataihoz képest. Figyelmeztettek, hogy sem a brit jogszabály, sem az EU Irányelv nem elég hatásos a nagyrészt az Egyesült Államokból érkező reklámüzenetek visszaszorítására.
Szigorítás várható a kéretlen küldemények tekintetében
A britek is kezdik unni a spameket. Ennek keretében a fogyasztók adatainak titkosságát biztosító törvényjavaslatot fontolgatnak, amely kiterjedne a kéretlen e-mailekre, sms-ekre és telemarketing hívásokra is.