[ajanlo=62][igazitas=left/]A svéd kormányzat legújabb törvénymódosítása szerint csak a borosüvegek és a szőlőszemek jelenhetnek meg a borok reklámjaiban. Emellett a hirdetésekben nem szabad vonzóvá tenni az alkoholfogyasztást, így a reklámfilmekben és a plakátokon nem szerepelhetnek emberek, fel kell viszont tüntetni az egészségügyi kockázatokra vonatkozó figyelmeztetést. A hirdetések a 25 éven aluli korosztályt nem célozhatják meg.
A skandináv állam nem saját jószántából enyhítette az alkoholreklámok szabályozását. Az egységes EU-piac szabályaival nem volt összeegyeztethető az alkoholreklámok tilalma, írja a Kreatív Online a Világgazdaság cikke nyomán.
Szigorúan ellenőrzött alkoholreklámok
Nem tiltja az italreklámok megjelentetését a jövőben a svéd szociális minisztérium, viszont csak nagyon szűk keretek között engedélyezi az alkoholmarketinget.