2p

Egy most napvilágot látott amerikai elemzés szerint az ünnepek alatt kétszer annyian használták a netet arra, hogy barátaikkal, rokonaikkal teremtsenek kapcsolatot, mint ahányan karácsonyi ajándékot vettek.

A Pew Internet & American Life Project által november 22 és december 21 készített felmérés szerint azok, egy része, akik online vásárlók, az ajándékok jelentős részét most off-line szerezték be. "Az ünnepek alatt az online amerikaiak is hajlamosabbak voltak az internetet szociális célokra használni, a kereskedelmiekkel szemben". A felmérés szerint a hálót használók 53%-a küldött emailt, miközben csak 24% vásárolt ajándékot. A Pew Project hozzátesz, hogy ezek a tények figyelmeztetőek, hiszen az Internet vásárlók száma nem bővül olyan mértékben, mint a net használóké.

Az online vásárlóknak 21%-a nyilatkozott úgy, hogy az ajándékok többségét, a weben keresztül vették, míg 52% csak néhány dolgot vásárolt elektronikusan. Az átlagos internetes karácsonyi vásárlások értéke így 330$ volt. Az Internet használók közül 45% merített ötletet a hálóról, és 32%-uk hasonlította össze így az árakat. A válaszadók 24% szakította meg különböző okok miatt az internets tranzakciókat, 22% pedig az idén nem vásárolt, noha tavaly már megtette ezt. Csupán 6% volt az aki az idén vásárolt először a neten.

A "Reuters" ugyanakkor idézi a Goldman Sachs és a web kutató PC Data PC Data felmérését is ,amely szerint az online vásárlások az idén megduplázódtak a tavalyi évhez képest, 8,7 milliárd dollárt értek el a tavalyi 4,2 milliárdhoz képest.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!