A Pew Internet & American Life Project által november 22 és december 21 készített felmérés szerint azok, egy része, akik online vásárlók, az ajándékok jelentős részét most off-line szerezték be. "Az ünnepek alatt az online amerikaiak is hajlamosabbak voltak az internetet szociális célokra használni, a kereskedelmiekkel szemben". A felmérés szerint a hálót használók 53%-a küldött emailt, miközben csak 24% vásárolt ajándékot. A Pew Project hozzátesz, hogy ezek a tények figyelmeztetőek, hiszen az Internet vásárlók száma nem bővül olyan mértékben, mint a net használóké.
Az online vásárlóknak 21%-a nyilatkozott úgy, hogy az ajándékok többségét, a weben keresztül vették, míg 52% csak néhány dolgot vásárolt elektronikusan. Az átlagos internetes karácsonyi vásárlások értéke így 330$ volt. Az Internet használók közül 45% merített ötletet a hálóról, és 32%-uk hasonlította össze így az árakat. A válaszadók 24% szakította meg különböző okok miatt az internets tranzakciókat, 22% pedig az idén nem vásárolt, noha tavaly már megtette ezt. Csupán 6% volt az aki az idén vásárolt először a neten.
A "Reuters" ugyanakkor idézi a Goldman Sachs és a web kutató PC Data PC Data felmérését is ,amely szerint az online vásárlások az idén megduplázódtak a tavalyi évhez képest, 8,7 milliárd dollárt értek el a tavalyi 4,2 milliárdhoz képest.
Szívesebben cseteltek, mint vásároltak
Egy most napvilágot látott amerikai elemzés szerint az ünnepek alatt kétszer annyian használták a netet arra, hogy barátaikkal, rokonaikkal teremtsenek kapcsolatot, mint ahányan karácsonyi ajándékot vettek.