A jól átgondolt rendszerek népszerűek
A felmérés készítői a válaszadókat arra is megkérték, mondják el, mely érvekkel lehetne meggyőzni őket az e-learning bevezetéséről. A válaszadók harmada szerint, ha be tudjuk bizonytani, hogy a munka eredményességét növeli az új módszer, illetve összességében olcsóbb, mint a hagyományos képzés, akkor fontolóra vennék a bevezetést.

A tréningköltségek a bevételek mindössze 1-2 százalékát teszik ki a válaszadók 93 százalékánál. Az e-learning tanulását jelzi, hogy az adatsorok tanúsága szerint az ilyen kiadások a társaságok nagy részénél a tréningköltségek viszonylag kis részarányát képviselik. Ahol viszont már működik e-learning, ott ennek a tréningköltségvetésnek általában 20 százalékánál kevesebb hányadát fordítják IT fejlesztésre vagy tananyag beszerzésre.
A diagram legtanulságosabb része azonban, hogy közel fele piros terület. Ekkora hányadnak nincsenek valós információi arról, vajon mennyibe is kerül neki az e-oktatás. A költségtudatosság jegyében ez egy új terület, ahol a tanácsadói támogatásnak létjogosultsága lehet.

Nemzetközi felmérésekben sem igen közöltek még olyan adatokat, amelyek az e-tananyagok típusait firtatták. Az ELME és az IQ Consulting kutatása viszont kimutatta, hogy az oktatási eszközök többsége (47 százaléka) saját fejlesztéssel áll elő. Emellett a készen vásárolt anyagok - mint például a készségfejlesztő me-Learning sorozat - is jelentős (14 százalékos) arányt képviselnek.

Az utolsó diagram a munkatársi lelkesedést tükrözi. Azon cégek harmadánál, ahol már van lehetőség e-tananyagokra, a munkatársak több mint 50 százaléka használja is azokat.
Összefoglalva tehát megállapíthatjuk: a stratégiával támogatott, jól előkészített e-learning bevezetés, amelynek következtében valóban könnyebbé válik a munkavégzés, népszerű a munkatársak körében, és komoly vállalati versenyelőny forrása.

Forrás: IQ Consulting