3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Mit tehet a Volkswagen, ha két korábban felvásárolt márkája egymás riválisa lesz? Semmit, hagyja őket harcolni.

A Volkswagen két nívós luxusmárkája, a Lamborghini és a Bentley bemutatja a saját maga SUV-ját a frankfurti autóshown. A két márka így egy családon belül lesz egymás riválisa.

Új stratégia

A VW volt az egyik első nagy autógyár, amelyik bevezette a moduláris tervezést, azaz egy alváz, vagy akár egy motorblokk több, az anyacég által felvásárolt márka modelljével kompatibilis, amivel jóval költséghatékonyabb termelést ér el a vállalat, mint riválisai. Ennek hatékonyságát felismerve már több autóipari cég követte a német példát. 

A legdrágább: Bentley EXP 9 F - 2012-es bemutató, azóta eljutott a modell a sorozatgyártásig

A Volkswagen ugyanakkor több neves márkát is felvásárolt, melyek közül luxusmárkák, és sportautógyártók is kerültek: Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Scania, MAN, Ducatti (újabban élénk a vállalat érdeklődése a Fiat Alfa Romeoja iránt is). Így a VW elmondhatja magáról, hogy az ő családjában van a legtöbb önmagában sikeres autógyártó.

Ugyanakkor a saját márkái olykor riválisai egymásnak, például: egy Lamborghini SUV és egy Porsche SUV ugyanazt a célközönséget célozza, pedig sokszor azonosak az összetevők. A Bentley EXP 9 SUV például az Audi Q7-esével azonos alkatrészekből épül, ami a jármű olcsóbb előállítási árát szolgálja, hiszen nem kell mindent egyénileg megtervezni.

Lamborghini urus EXP 9 F - Új testvér, és egyben a Bentley kihívója, de nem csak a vételárban

Az új stratégia egyébként 2007-től indult, amikor Martin Winterkorn került a Volkswagen-birodalom elnöki székébe. Azóta a Volkswagen számos márka beolvasztása mellett a világ legnagyobb autóipari cégei közé növekedett, és célja, hogy 2018-ig - megelőzve a GM-et és a Toyotát - a világ legnagyobbja legyen (az értékesítési volument tekintve).

Családon belüli verseny

A Volkswagen márkái így most már egymással is versenyeznek, még ha egy alvázra is épülnek. Az új 'Lambo' és Bentley SUV mellett ringbe lép a Porsche és az Audi is, miközben a Golf, a Skoda és a Seat is alternatívát gyárt (példaul: a Seat Mii és a Skoda Citigo a VW Up! klónjai.) A család gyártóinak vezetői úgy gondolják, hogy valóban előny a sokszínűség. A nehézség a szinergia és a diverzifikáció közötti egyensúly megtalálása jelenti.

Egy alom kölykei: Volkswagen Up!, Skoda Citigo, Seat Mii

A vállalatbirodalom stratégiájával nehéz vitatkozni, hiszen a számok igazolják a jó irányt. 2007 óta a VW éves bevétele 84 százalékkal növekedett. Csak idén, mintegy 60 új vagy, módosított modell kerül a piacra az eddigi 280 mellé, amik között a kisteherautóktól az elektromosokig, minden megtalálható.

A VW módszere bevált, és egyre nagyobbak az átfedések a márkái között. Amennyiben a GM és a Toyota nem tartja a németek tempóját, 2018 előtt új királyt koronázhatunk.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!