3p

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

Mit tehet a Volkswagen, ha két korábban felvásárolt márkája egymás riválisa lesz? Semmit, hagyja őket harcolni.

A Volkswagen két nívós luxusmárkája, a Lamborghini és a Bentley bemutatja a saját maga SUV-ját a frankfurti autóshown. A két márka így egy családon belül lesz egymás riválisa.

Új stratégia

A VW volt az egyik első nagy autógyár, amelyik bevezette a moduláris tervezést, azaz egy alváz, vagy akár egy motorblokk több, az anyacég által felvásárolt márka modelljével kompatibilis, amivel jóval költséghatékonyabb termelést ér el a vállalat, mint riválisai. Ennek hatékonyságát felismerve már több autóipari cég követte a német példát. 

A legdrágább: Bentley EXP 9 F - 2012-es bemutató, azóta eljutott a modell a sorozatgyártásig

A Volkswagen ugyanakkor több neves márkát is felvásárolt, melyek közül luxusmárkák, és sportautógyártók is kerültek: Audi, Seat, Skoda, Bentley, Bugatti, Lamborghini, Porsche, Scania, MAN, Ducatti (újabban élénk a vállalat érdeklődése a Fiat Alfa Romeoja iránt is). Így a VW elmondhatja magáról, hogy az ő családjában van a legtöbb önmagában sikeres autógyártó.

Ugyanakkor a saját márkái olykor riválisai egymásnak, például: egy Lamborghini SUV és egy Porsche SUV ugyanazt a célközönséget célozza, pedig sokszor azonosak az összetevők. A Bentley EXP 9 SUV például az Audi Q7-esével azonos alkatrészekből épül, ami a jármű olcsóbb előállítási árát szolgálja, hiszen nem kell mindent egyénileg megtervezni.

Lamborghini urus EXP 9 F - Új testvér, és egyben a Bentley kihívója, de nem csak a vételárban

Az új stratégia egyébként 2007-től indult, amikor Martin Winterkorn került a Volkswagen-birodalom elnöki székébe. Azóta a Volkswagen számos márka beolvasztása mellett a világ legnagyobb autóipari cégei közé növekedett, és célja, hogy 2018-ig - megelőzve a GM-et és a Toyotát - a világ legnagyobbja legyen (az értékesítési volument tekintve).

Családon belüli verseny

A Volkswagen márkái így most már egymással is versenyeznek, még ha egy alvázra is épülnek. Az új 'Lambo' és Bentley SUV mellett ringbe lép a Porsche és az Audi is, miközben a Golf, a Skoda és a Seat is alternatívát gyárt (példaul: a Seat Mii és a Skoda Citigo a VW Up! klónjai.) A család gyártóinak vezetői úgy gondolják, hogy valóban előny a sokszínűség. A nehézség a szinergia és a diverzifikáció közötti egyensúly megtalálása jelenti.

Egy alom kölykei: Volkswagen Up!, Skoda Citigo, Seat Mii

A vállalatbirodalom stratégiájával nehéz vitatkozni, hiszen a számok igazolják a jó irányt. 2007 óta a VW éves bevétele 84 százalékkal növekedett. Csak idén, mintegy 60 új vagy, módosított modell kerül a piacra az eddigi 280 mellé, amik között a kisteherautóktól az elektromosokig, minden megtalálható.

A VW módszere bevált, és egyre nagyobbak az átfedések a márkái között. Amennyiben a GM és a Toyota nem tartja a németek tempóját, 2018 előtt új királyt koronázhatunk.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!