A diszkont légitársaságok támadásai nyomán a TUI és az Air Berlin azt tervezi, hogy együttműködnek járataik kihasználtságának növelése érdekében.
"Szeretnénk elérni, hogy légitársaságunk, a Hapag-Lloyd és az Air Berlin egyeztesse egymással jövőbeni járatkínálatát" - mondta el a német turisztikai konszern (TUI) egyik szóvivője a Hannoverschen Allgemeinen Zeitungnak hétfőn.
A közelgő megállapodás értelmében a társaságok a téli szezon kezdetétől, november 1-től felosztanák egymás között a célállomásokat. A Hapag-Lloyd viszonylag hosszabb szakaszokon, a Kanári-szigetekre és Egyiptomba vinné az utasokat, az Air Berlin ezzel szemben közelebbi állomásokra, így például Mallorcára repülne.
Az akció célja, hogy a Hapag-Lloyd és az Air Berlin is emelni tudja járatainak kihasználtságát. Ezáltal növelnék a közelmúltban megjelent fapados konkurenciára, így az Easyjetre és a Ryanairre nehezedő nyomást.
Az Air Berlin - többek között alacsony árainak köszönhetően - tavaly a legsikeresebb német légitársaságnak bizonyult, s a Lufthansa mögött a második számú vállalattá vált a német piacon.
Az idei nyáron azonban az Easyjet hasonlóan kedvező ajánlatokkal jelent meg Németországban, s a fokozott versenyhelyzet új lépésre késztette az Air Berlint.
(Menedzsment Fórum)
Szövetkeznek az Easyjet ellen a német légitársaságok
A diszkont légitársaságok támadásai nyomán a TUI és az Air Berlin azt tervezi, hogy együttműködnek járataik kihasználtságának növelése érdekében.