2p

Sztálin egykori szovjet diktátor a jelek szerint még halála után több mint ötven évvel is képes felkorbácsolni az érzelmeket. Ezúttal egy vodkareklámban tette mindezt.

Ezúttal a Dél-afrikai Köztársaságban egy vodkareklám révén "támadt fel" és okozott botrányt. Az Edward Snell and Co. szeszesital-forgalmazó cég olyan óriásplakátokon ajánlotta vodkáját, amelyen Sztálin arcképe és az italra utalva "Oroszország jókedve" felirat látható.

A szerintük sértő kampány miatt azonban a dél-afrikai lengyelek johannesburgi központú egyesülete kezdett hangos tiltakozásba. Mint hangoztatták, a reklám durván megsérti a diktátor áldozatainak emlékét. A távolba szakadt lengyelek egylete emlékeztetett arra, hogy Sztálin hadseregének vodkától lerészegült katonái annak idején nőket erőszakoltak meg, a munkatáborokba hurcolt foglyok közül pedig sokakat legyilkoltak. A botrány hatására a dél-afrikai cég visszavonta reklámjait.

A most napvilágot látott eset nem egyedi, a közelmúltban náci jelképek használata miatt tiltottak be egy sörreklámot az Egyesült Királyságban. A szóban forgó cég hirdetéseit immár harmadszorra kellett visszavonni öt év alatt. Az ilyen szélsőséges eseteknél persze gyakrabban fordul elő, hogy egy hirdetés szexuális utalás miatt kelt visszatetszést. Ezek száma manapság szinte mindennapos, a vállalatok egy része tudatosan igyekszik kitolni a határokat a provokatív hirdetésekkel.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!