2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Vízválasztó lehet 2006 az autókereskedők és -finanszírozók számára a személyautó-piacon. Az autópiac szereplői a regisztrációs adó emelkedésével, hosszabb távon a forint gyengülésével és az újautó-eladások jelentős csökkenésével számolnak, írja a Világgazdaság.

Amíg az első fél év végéig három-négy százalékkal emelkedtek az újautó-eladások, júliustól kezdődően hónapról hónapra átlagosan 15 százalékkal csökkent az értékesítés: éves szinten így 10 százalék körüli visszaesésre kell számítani. A csúcsévnek számító 2004-es 208 és a tavalyi 199 után az idén 185 ezer új személygépkocsi eladása lehet a reális - állítja Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének elnöke. Érdekes fejlemény, hogy a céges flottaértékesítés növekedése mellett a haszongépjárművek iránt is megnőtt a kereslet. Ez a két szegmens jövőre is stabil piacot ígér a márkakereskedőknek.

Az ügyfelek óvatosabbá váltak: egyre többen választották idén a készpénzes vásárlást. A kereskedők tapasztalatai szerint a korábbi 70 százalékos finanszírozott arány 40-re csökkent, ez különösen hátrányos a beruházásaikkal jelentős terheket vállaló, ugyanakkor a pénzintézetektől a finanszírozás után jutalékot elkönyvelő márkakereskedők számára.

A magyar autópiacon még így is több gépjárművet értékesítenek, mint az ugyanannyi egy főre jutó GDP-jű más országokban. Ennek érdekében az autógyárak is áldozatokat hoznak: így lehetséges az, hogy - közterhek nélkül - az értékesítési volument meghatározó kis- és közepes szegmensben Európa második legolcsóbb piaca a magyar. Más kérdés, hogy az adókkal és illetékekkel együtt már csak a középmezőnyhöz tartozunk.

A szakemberek szerint jövőre 170 ezer új gépkocsi értékesítésével lehet számolni. Aki teheti, annak érdemes előre hozni a vásárlást, mivel hosszú távon a forint gyengülésével és a regisztrációs adó növekedésével kell számolni (ez a hírek szerint hatszázalékos lesz). Prognózisuk szerint a megszorító intézkedések hatására 2007-ben, a tradicionálisan csökkenő eladásokat hozó első negyedévben a visszaesés mértéke akár a 15-20 százalékot is elérheti. A második fél évben viszont megkezdődhet a konszolidáció, ennek eredményeként éves szinten az ideihez képest nyolc-tíz százalékos lehet a visszaesés aránya, olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!